Proč je dobré mít firemní Facebook a jak ho spravovat

- Reklama -

Ta data stojí za zamyšlení:

Internetovou populaci v Česku (počet uživatelů internetu starších 10 let) tvoří přibližně 7 milionů lidí. Facebook přitom v Česku užívá téměř 5 milionů lidí. Ano, více než dvě třetiny internetové populace.

Existuje nějaký lepší argument, proč, když už podnikáte, být na Facebooku?

V článku 5 cest k novým zákazníkům přes sociální média jsme se zabývali nejpopulárnějšími sociálními sítěmi, které umožňují budovat klientely potenciálních zákazníků. Proč je zrovna Facebook, kromě velikosti trhu, tak zajímavý a jak ho používat tak, aby z něj firma měla reálný prospěch?

1. výhoda: Levný marketing

Nejenže je reklama na Facebooku ve srovnání s jinými reklamními nástroji relativně levná, ale umožňuje přesněji zasáhnout cílovou skupinu. To reklamu ještě více zefektivňuje.

2. výhoda: Snadná komunikace

Facebook se stal běžným komunikačním nástrojem. Důvod: Je rychlý. Každý klik navíc se počítá. Hledat nějakou internetovou stránku, hledat správnou záložku, hledat webový formulář, čekat na odpověď, to všechno stojí čas. Komunikovat přes Facebook je snazší, tím spíše, když se komunikuje veřejně. Zeď, na které probíhá konfrontace, je psychologicky silným nástrojem. Lidé chtějí být v obraze, ale také chtějí mít poslední slovo. Nechat na zdi dehonestující příspěvek zákazníka znamená pošramotit si pověst. Naopak rychle a s grácií reagovat znamená získávat body.

Komunikace se zákazníkům na Facebooku může probíhat okamžitě, v reálném čase. Čím zdatněji na dotazy, komentáře a soukromé zprávy firma reaguje, tím větší důvěru si u zákazníků získává. Nedovolit, aby byl kdokoli ignorován, to je velké psychologické plus.

3. výhoda: Možnost blogování

Nejen zveřejňování informačních příspěvků, nejen postování fotografií a videí, ale velkou přidanou hodnotou je vzdělávání trhu. Firma si blogováním může budovat jméno, styl a renomé. Blogování je dostupné díky funkci poznámky.

Mnoho lidí překvapí, že vzorem firemní komunikace se na sociálních sítích stal Jaromír Jágr. Hokejista výborně pochopil, jak Facebook funguje, a jeho komunita permantně roste. Čím se u něj lze inspirovat?

 

1. cesta: Buďte autentičtí

U Jágra si lidé obrovsky cení toho, že příspěvky píše sám. Když se do této práce vložila jeho přítelkyně, lidé ji nepřijali. Psala sice spisovně, gramaticky správně a s perfektní interpunkcí, ale „nebyl to on“. Lidé milují na sociální síti autentičnost. Chtějí přirozený jazyk, nestrojenost. Jaká je Vaše cílová skupina, takový ať je Váš jazyk. Nezapomeňte, že sociální síť je způsob, jak být lidem blíž, být jedním z nich.

2. cesta: Nepovyšujte se

Facebookový profil je nejen komunikačním kanálem, ale také výlohou, prezentací Vaší firmy. Lidé vidí, jak reaguje nebo i nereagujete. Neignorujte žádné jejich připomínky, dotazy ani komentáře. Nebojte se přiznat chyby a napravujte je tak rychle, jak to jen bude možné. Ostatně, v magazínu BUSINESS LEADERS jsme ukázali názorný příklad jednoho z nejbohatších lidí světa, jak získal obrovský kredit a konkurenční výhodu právě díky sociální síti. Více zde.

3. cesta: Nebuďte negativní

Nehádejte se s vlastními zákazníky, neurážejte je a nenechávejte negativní komentáře bez odpovědi. Každou odpověď raději pečlivě zvažte. Sociální síť svádí k pocitu: „No co, tak to bylo na nějaké zdi.“ Pozor, jste ve virálním světě. Málokde se šíří negativní informace tak rychle jako přes sociální síť. Spadne vločka, a za chvíli je z ní lavina.

4. cesta: Nezahlcujte

Statisticky nejrušněji bývá na Facebooku mezi 13. a 16. hodinou. Příspěvky však mají svůj doběh, dá se vracet do minulosti, navíc přátelé sdílejí obsah se zpožděním, proto timing není až tak důležitý. Zásadnější je odběratele příspěvků příliš nezahlcovat. Chcete-li vytvářet zajímavý obsah, uvědomte si, kde se nejsnáze ztratí jehla? Přece v jehelníčku.

5. cesta: Nepodceňujte pravidla

Nemazat lidem komentáře. Neblokovat nespokojené uživatele. A mnoho dalších. To jsou jen psychologická pravidla. Další, svá, má Facebook jako společnost. Jakmile porušíte některé z nich, může se stát, že Vám správci Facebooku Vaši firemní stránku bez milosti zruší. V tu chvíli přestanete na síti existovat. Pravidla Facebooku jsou ZDE.

Jakými detaily profitují ze sociálních sítí řadoví podnikatelé, jejichž příběhy, cesty a know-how podrobně popisujeme v tištěném magazínu BUSINESS LEADERS? Více naleznete ve svém osobním výtisku, který můžete získat ZDE.

Nevyhovuje Vám tištěný časopis? Elektronickou verzi (stejný obsah, jen pro čtení na mobilu nebo tabletu) poskytujeme ZDE.

© Michaela Dočkalová

- Reklama -