Rozjela byznys s pohlednicemi! Blázen? Ne, ročně protočí půl miliardy

- Reklama -

Pražská Kantýna, nový projekt michelinského restauratéra Karpíška, vypadá jako šílený návrat do minulosti. Jenže – nedostáváte šlichtu, ale stařené maso a steaky pečené na ohni v kvalitě Ambiente. Také u stolů posedávají skoro jen lidé v na míru šitých sakách, totální dekadence!

A do toho ještě posloucháte…

– „Přemýšlím, v čem rozjet podnikání.“

– „Co audiokazety?“

– „Šílíš? Kdo má ještě v dnešní době kazeťák?“

– „No, já slyšel o prosperujícím výrobci v zahraničí…“

Tohle musí být sen. Štípu se do ruky.

Ale sen to není. A jak Tomáš Karpíšek, tak tihle neznámí byznysmeni rozhodně nejsou mimo mísu.

Zpátky do minulosti

Slyšeli jste někdy o této černovlásce? Joy Gendusa má dnes firmu s ročním obratem 22 milionů dolarů, tedy přes půl miliardy korun. V čem pokrokovém podniká? Podržte se. Naopak udělala krok zpět!

Ještě na konci devadesátých let pracovala jako grafická designérka. Vydělávala si slušné peníze, jenže výměnou za 70 hodin práce týdně, a doma měla dvě batolata. Rozhodla se tedy vybudovat pasivní příjem a zkusit podnikat. Inspirovala se svou prací a začala vyrábět – firemní pohlednice.

Proč ale proboha pohlednice? V době, kdy se říká, jak pošta umírá a korespondence probíhá převážně elektronicky?

„Zamysleli jste se někdy nad tím, kolik zpráv vám denně přijde do skutečné domovní schránky, a kolik do té elektronické? 79 % lidí otevře svou papírovou poštu hned, a pokud je něco zaujme, jednají okamžitě. Ale u e-mailu tak funguje pouze 45 % lidí. Zkrátka, doba se obrátila! Řada lidí dnes nemá šanci podrobně přečíst všechny e-maily, které jim chodí, navíc všechny reklamní e-maily vypadají podobně,“ říká Joy Gendusa.

Dnes má 70 tisíc klientů

Začala tak, že šla příkladem. Jako první navrhla design pohlednice pro svou firmu PostCardMania. Obeslala firmy a čekala, zda vůbec někoho zaujme. Pro toho, koho zaujala, měla jasný argument: Zaujala-li jsem Vás vlastní pohlednicí, proč byste Vy nemohli zaujmout jiné pro změnu Vaší pohlednicí?

Je to devět let. Dnes její služby využívá sedmdesát tisíc malých podnikatelů, kteří komerčními pohlednicemi získávají nové klienty. A to jen proto, že nikdo jiný tuto službu nenabízí. Má celý trh pro sebe!

Ano, může se zdát jako blázen. Jenže každý produkt může mít svého zákazníka. A jste-li se svým produktem jediní, sbíráte všechnu smetanu.

Námět k zamyšlení

Opouštím Karpíškovu Kantýnu a dobře si prohlížím ty dva podnikatele. Pro mě rozhodně blázni nejsou. Ostatně, už jste někdy přemýšleli nad tím, jakou životnost má audiokazeta a jakou například flash disk nebo jiná externí paměť?

Magnetofonové pásky v audiokazetách vydrží podle výrobce minimálně deset až patnáct let, někteří garantují průměrnou výdrž až okolo třiceti let. Naopak životnost flash disků výrobci uvádějí maximálně okolo deseti let.

Cédéčka už sice mívají životnost zhruba dvacet let, ovšem pouze při skladování v ideálních podmínkách. Nevím, jak to vypadá u Vás, ale mně všechny audiokazety z dětských let fungují dodnes, zatímco cédéčka jsou často poškrábaná a nefunkční. A flash disky také dokážou zazlobit. Tudíž já osobně se nápadu s audiokazetami (při souběžném návratu kazetových přehrávačů) nedivím. Za pokus to stojí.

Ostatně, víte, s jakými neobyčejnými nápady podnikají ti odvážní z vás? Nechte se inspirovat našimi business lídry v unikátním magazínu, který je cestou k pasivnímu příjmu. Nahlédněte! Magazín BUSINESS LEADERS lze získat zde.

Čtete raději z tabletu nebo chytrého telefonu místo z papíru? Elektronickou verzi magazínu můžete získat v aplikaci ZDE.

Michaela Dočkalová

- Reklama -