Více peněz, sebevědomí i volného času. Jak toho dosáhnout v kosmetické branži?

Na čem záleží, zda se ženě bude dařit?

„Extrémně záleží na tom, jak rychle a aktivně je žena ochotná učit se nové dovednosti a nové postoje, které ji pomohou podnikat úspěšně. Jak rychle a komplexně je ochotna na sobě zapracovat – image, dovednosti, vztahy, komunikace s lidmi, pozitivní postoj, síla překonávat překážky…“

Takže klíčové nejsou žádné skvělé schopnosti, ale ochota učit se? 

„Rozhodně. Už jsem viděla spoustu manažerek, které k nám přišly se skvělými schopnostmi a úžasnými předpoklady, ale díky netrpělivosti a neochotě učit se novým věcem a postupům skončily velmi rychle. Také jsem viděla spoustu takových, které využily všechny své přednosti, učily se a rozvíjely dál a opravdu uspěly rychle a na výbornou.“

Není to nevýhoda pro ženy, které nemají zkušenost z byznysu nebo vysokých kariérních postů? Mohou i tak uspět?

„Ze spousty žen, které přišly do naší společnosti z obyčejného nebyznysového světa, třeba rovnou z mateřské, se staly vynikající nezávislé Sales Directors – leaderky a ženy, které nesmírně inspirují. Uspěly právě díky své ochotě se učit rychle, aktivně a komplexně. K úspěšnému podnikání musíte někde po cestě vydolovat své silné stránky, naučit se je používat a ukočírovat na rozumnou úroveň své slabiny.“

Co Vás nejvíce zaujalo na modelu, který využívá Vaše firma?

„Nemusíte oplývat obrovským kapitálem. Začít kvalitně pracovat se dá opravdu s malými investicemi do konkrétních přípravků, které stejně žena chce pro sebe a pro svoji rodinu. Tyto přípravky žena na začátku potřebuje mít, za prvé kvůli své image a dobrému zbožíznalství a za druhé také proto, aby s nimi mohla pracovat a učit ostatní ženy, jak o sebe pomocí těchto přípravků pečovat. Zkrátka musí vědět, co prodává a být osobně přesvědčena o kvalitě.“

Co specifického se poradkyně musejí naučit?

„Například to, že když dosáhne na první zisky, musejí opět část investovat a rozšířit své portfolio produktů. Nováčci se učí uspokojit své zákazníky okamžitě, tedy mít minisklad přípravků – produkty určené k přímému prodeji, tak, aby klient nečekal. To je pro něj důležité. Kosmetické přípravky jsou něco, co ženy používají denně, a dělá jim to radost. Milují ten pocit, když vytáhnou nový krém, nový make-up a novou krásnou rtěnku. A dopřát zákaznicím tuhle radost ihned, je jedna z podstat úspěchu.“

A další?

„Prodáváme přípravky, které vydrží půl roku. Pro nás je ale důležité, když si je žena díky spokojenosti pořídí znovu. Pro nás není zajímavé, když si jedna žena koupí rtěnku. Pro nás je zajímavé, když si jedna žena koupí rtěnku, nadchne se kvalitou a přijde si pro make-up a pleťový krém, nadchne se ještě víc a přijde si pro další tři produkty a ještě s sebou přivede tři kamarádky. A všechny jsou tak nadšené, že by nejraději portfolio doporučily i dalším kamarádkám – a my jim dáme šanci na tom ještě vydělat.“

Jak složité je předávání know-how?

„V naší firmě je nekonkurenční prostředí. Je to unikátní model spolupráce, kdy ty nejlepší kosmetické poradkyně učí a dobrovolně školí v rámci naší společnosti nováčky a všechny další úrovně nezávislých kosmetických poradkyň. Neučíme jen lidi ve své struktuře, školíme se navzájem všechny. Dáváme hlavy dohromady, a díky tomu rosteme rychleji.“

Co doporučujete ženám, které o této příležitosti uvažují, ale pořád váhají?

„To je prosté: Ať to zkusí! Nemají co ztratit. My jsme zvyklí pomáhat lidem, kteří nemají žádné zkušenosti, návyky a ve světě klasického podnikání by to pro ně bylo obtížné sousto. Zkusit znamená získat zkušenost, ať to dopadne jakkoli. Není co ztratit, protože začínáme s minimálními vklady, můžeme jen získat. A zkušenosti se v životě počítají více než to, co jsme neudělali.“

Na co si dávat pozor při výběru spolupracovníků?

„Problémovější člen bývá ten, který je od začátku mistr světa a je mu cizí slovo pokora. Je totiž těžké takového člověka něco naučit, protože si sám myslí, že všude byl a všechno zná. Častokrát může nabourávat kolektiv negativní energií, kterou rád šíří, svalováním viny za svůj neúspěch na lídra, ostatní lidi… Sobectví a neschopnost sebereflexe prostě obecně dělá zlou krev v každém týmu.“

Jaké ženy si vybíráte do týmu Vy?

„Chytré, spíše než titul sleduji komunikaci, přirozenou tvorbu dobrých vztahů a selský rozum. Pak učenlivé, s ambicemi něco ve svém životě změnit. Pokorné, přátelské, lidské. Takových je poměrně mnoho, nicméně mnohdy v nich vidím talent já a ony v sobě ještě ne.“

Jak se stát dobrým lídrem?

Otočte, prosím, na 3. stránku.