Jak mluvit se zaměstnancem, který zničehonic ztratil výkonnost?

Někdo se na Vás snaží vytvářet tlak, stresovat Vás. Jak tomu odolat, když z jeho blízkosti nemůžeme odejít?
- Reklama -

Od chvíle, kdy Vám do schránek dorazil nový BUSINESS LEADERS, mě zahrnujete svými názory k velkému tematickému celku Jak být lepším manažerem. Prosil jsem Vás, abyste uvedli, co by opravdu úspěšný manažer vždycky mít měl, a naopak nikdy mít neměl.

Pozitivita. Důvěra. Empatie. Schopnost aktivního naslouchání. Zaujetí. Ochota dělat kompromisy. Autentičnost. Flexibilita. Jeden manažer mi napsal: „Nejvíce se mi osvědčilo být v pohodě s vlastním mlčením. Jakmile položím na poradě otevřenou otázku, dál nemluvím. Protože manažer, který promluví jako první po vlastní položené otázce, ztrácí.“

(Otevřená otázka je ta, na kterou nelze snadno odpovědět pouze ano, či ne. Obvykle začíná slovy Jak, Kdo, Co, Proč, Čím?)

Váš (dosavadní) žebříček

Kdybych měl sestavit žebříček 10 nejčastějších schopností, které uvádíte, byly by to:

1. Měl by se umět rychle a správně rozhodovat.

2. Měl by mít brilantní paměť.

3. Měl by umět jednat s komplikovanými lidmi.

4. Měl by umět prosadit svůj názor.

5. Měl by se umět jednoduše, avšak přesně vyjadřovat. 

6. Měl by umět přijímat nové zaměstnance, ale také si vybírat vhodné dodavatele.

7. Měl by ovládat psaní obchodní korespondence.

8. Měl by být zároveň analytikem.

9. Měl by ovládat on-line marketing.

10. Měl by ovládat manažerské účetnictví.

Ztratit nervy umí každý, ale jak je udržet?

I vzhledem k obrovskému zájmu, který o každou z těchto dovedností projevujete, jsme se rozhodli věnovat se těmto oblastem MAXIMÁLNĚ PODROBNĚ v pravidelné rubrice, kterou budeme připravovat ve spolupráci s TOP VISION, zkušenou vzdělávací společností pořádající kurzy, jež pomáhají zlepšovat různé dovednosti.

Mimochodem, zajímal by Vás nějaký kurz? Co třeba ten, který Vám pomůže jasně, rozhodně a přesvědčivě komunikovat?

Jednomu z vás ten kurz zaplatíme. Něco však za to chceme – vidět, že máte potenciál jasně, rozhodně a přesvědčivě komunikovat.

Napište nám tedy do komentáře pod článkem, jak byste naložili s následující situací.

Co si počít?

Váš zaměstnanec z týdne na týden ztratí výkonnost. Nechcete se ho jen tak zbavit, vyhodit ho, protože jste investovali dost peněz, času a energie do jeho vyškolení, a navíc předtím dostatečnou výkonnost měl.

Jaký navrhujete postup? Jak s ním komunikovat dostatečně rychle, aby jeho pokles neměl demotivující vliv i na jeho kolegy?

Ze zajímavých odpovědí vybereme tu nejzajímavější. Podrobnosti o kurzech zde.

© Petr Casanova; tištěný magazín BUSINESS LEADERS je k sehnání pouze zde, elektronickou verzi lze číst na mobilu nebo tabletu v aplikaci zde.

- Reklama -