Přímý prodej v Česku roste rychleji než ve světě

Opravdu je možné přesvědčit každého?
- Reklama -

Co říkáte přímému prodeji? Dokázali byste se prosadit?

Přemýšlíte o pasivním příjmu, ale nevíte, jaký obor je momentálně správný a který slibuje zajímavou budoucnost?

Slýcháte, že multilevelový marketing „je na ústupu“, že „lidé nekupují“, že „nejde uspět“?

Pak by Vás následující řádky měly zajímat.

Ve hře je skoro 7 miliard korun

Na silničních cedulích, které označují začátek obce, se šíří nápis: Zákaz podomního prodeje. Domovníci jej vylepují na vchodové dveře budov. Lidé říkají, že nemají přímý prodej, respektive multilevelový marketing, v lásce. A přesto!

V Česku, jak jsme již psali v magazínu Business Leaders, je přímý prodej stále populárnější. Roste třikrát rychleji než ve světě. Ano, taková jsou data.

Přímý prodej nakupování, tedy prodej mimo kamenné obchody, v loňském roce v Česku navýšil svůj obrat o 6,7 procenta, zatímco celosvětový průměr nárůstu činí 1,9 %. Češi utratili u osobních distributorů přibližně 6,8 miliardy českých korun, nejvíce bodovaly kosmetické značky.

Vyplývá to ze statistiky Světové federace přímého prodeje (WFDSA) a Evropské asociace přímého prodeje (SELDIA).

Přímý prodej ve světě

Globální trh přímého prodeje navýšil svůj obrat na 182,6 miliardy dolarů, což dělá více než 4 biliony českých korun! Největší kus pro sebe získala společnost Amway. Tento výrobce a distributor produktů pro domácnost, kosmetiky a výživových doplňků obhájil na světě první příčku mezi firmami přímého prodeje, když utržil celosvětově 8,8 miliardy dolarů.

Při necelých osmi miliardách lidí na planetě Zemi se multilevelovému marketingu aktivně věnuje přibližně každý sedmdesátý člověk. Celkem to dělá 107 milionů prodejců. V Česku alespoň jeden úspěšný obchod v minulém roce uskutečnilo přibližně 288 000 prodejců.

Češi slyší na zdraví a krásu

Systém přímého prodeje, který byl dokonce navržen na Nobelovu cenu, láká pro výhody nezastropovaného pasivního příjmu a specifičnost podnikání – zatímco běžní podnikatelé musejí přemýšlet, jak se spíše odlišit od ostatních, prodejci v multilevelovém marketingu považují experimentování obvykle za cestu k neúspěchu a drží se doporučeného systému, který duplikují, respektive multiplikují ve svých prodejních sítích.

Češi, historicky navyklí na jistotu zaměstnání, pochopitelně s podnikáním jakéhokoli druhu spíše laborují, u MLM jim házela klacky špatná pověst a partyzánštiny některých systémů, které neměly daleko k takzvanému letadlu (systém založený jen na přivádění nových členů bez kvalitního produktu nebo jakékoli přidané hodnoty poskytované navenek).

Předsedkyně představenstva Asociace osobního prodeje Ildiko Dikošová však říká, že se trh vyčistil, a na výsledcích je to znát: „Přímý prodej se ukázal být důvěryhodným kanálem pro ty spotřebitele, kteří preferují osobní přístup, plný servis a mají zájem o vysoce kvalitní výrobky denní i dlouhodobé spotřeby. Patrný je zejména rostoucí zájem spotřebitelů o produkty na podporu na zdraví a krásu, a to ve všech věkových skupinách.“

Přemýšlíte, do jakého oboru vstoupit?

Zajímá Vás, který (ještě stále) vede u nás, ale který ho (už) předčí ve světě?

Otočte, prosím, na 2. stránku.

- Reklama -