Přímý prodej v Česku roste rychleji než ve světě

- Reklama -

Příležitost pro wellness produkty

Ačkoli v Česku dynamika osobního prodeje roste, hlavními trhy zůstávají USA, Čína a Jižní Korea, kde vzniká 80 % celosvětového obratu těchto firem. V Evropě, kde se obrat meziročně zvýšil o 3 % (Česko se hodnotou 6,7 % skutečně vymyká), se přímému prodeji nejvíce daří v Německu, Francii, Anglii, Itálii a Polsku.

Jsme rádi, že vidíme pozitivní vývoj přímého prodeje v Evropě,“ říká Katarina Molinová, ředitelka Evropské asociace přímého prodeje. „Zatímco maloobchod zůstává velmi konkurenceschopným sektorem, kde poptávka a výběr spotřebitelů nadále pokračuje, růst přímého prodeje ukazuje, že prodejní kanál, který nabízí spotřebitelům přímé a osobní doporučení, je vysoce ceněným způsobem nakupování.“

Mimochodem, v Evropě přímí prodejci loni utržili 36,5 miliardy dolarů.

A ještě něco: v Evropské unii začíná dominovat wellness. Poprvé od roku 2013 totiž největší podíl na tržbách neměla kosmetika, ale wellness produkty (32% podíl). Kosmetice patřilo „až“ druhé místo s 25 procenty.

V Česku ještě kosmetika všechny válcuje. Kosmetické výrobky, respektive produkty osobní péče, dosáhly 41% podílu na tržbách, následovaly domácnost a trvanlivé zboží (26 %) a wellness produkty (25 %).

Jak přímý prodej obrátil život mamince na mateřské a jakou zajímavou příležitost mají v současné době muži, o tom ostatně píšeme v tomto vydání magazínu Business Leaders.

A jak Vy myslíte na svůj pasivní příjem?

© Petr Casanova