Kancelář trochu jinak aneb Proč využít coworkingové centrum

Než se scházet doma nebo v kavárně, je příležitost potkat užitečné lidi v coworkingovém centru. Jako kdybyste měli kancelář, ale nemusíte ji platit pořád.
- Reklama -

Jste přes týden v zaměstnání, ale o víkendu byste rádi zkusili nějakou vlastní aktivitu? Seminář? Kurz? Přednášku?

Nebo by Vám prospělo získat „kancelář“ jen na víkend, a přitom neplatit celý měsíční nájem? Jak to udělat?

V magazínu Business Leaders ukazujeme, jak nastartovat vlastní byznys jakéhokoli charakteru. Ti z Vás, kteří obdrželi naše sebekoučovací diáře, si ale uvědomují, že začít, to znamená mít nejen nápady, ale třeba i vhodné prostory.

Slyšeli jste někdy o coworkingovém centru?

Když se před osmi lety v Česku otevřelo první, málokdo tušil, co vůbec tento prostor znamená. Jenže lidé pochopili a popularita vzrostla natolik, že se začala otevírat další centra, profilovaná už podle konkrétní klientely. O co vlastně jde a proč jde o požehnání pro start-upy?

Pod coworkingem si ještě dnes mnoho lidí představuje něco, co se týká jen mladých, v oblasti IT nebo marketingu, freelancerů nebo těch, kteří v centru města hledají maximálně parťáka do byznysu. Coworkingové centrum je ale vhodným místem pro větší start-upový projekt, který nemá dostatek prostředků na vlastní stálé plně vybavené kanceláře, nebo právě se stěhující firmu, jež se na pár měsíců potřebuje někde upíchnout, než najde něco svého.

A co víc – coworkingové centrum může využít i běžná firma, skupina nebo jednotlivec, který potřebuje jen na pár hodin využít zajímavý prostor pro svou prezentaci, workshop, školení nebo běžné setkání s potencionálními klienty. A zdaleka nejde jen o klasické vzdělávací místnosti.

7 výhod:

Přátelský a kreativní prostor.

Klasické školicí místnosti bývají vesměs nudné a u většiny posluchačů strohé školní prostředí navozuje nechuť cokoli poslouchat nebo nechat se někým zaujmout a něčím inspirovat.

Celý prostor je Váš.

Většina coworkingových center má velký a neuzavřený prostor, kde se posluchači mohou kamkoli posadit. A to nejen na židle, ale i na sedací vaky či jen na koberci nebo schodech. Zároveň nikoho nerušíte a můžete dělat své coffee breaky, jak se Vám zachce.

Posluchači ochutnají nové prostředí, kde by sami mohli mít v budoucnu přechodnou „kancelář“.

Mimochodem, statistika říká, že do dvou let od započetí práce výhradně z domova si lidé začínají hledat nový prostor, kam uniknout ze čtyř stěn vlastního bytu.

Zaplatíte pronájem, o nic víc se již nemusíte starat.

Všechna coworkingová centra nabízejí dokonce možnost tisku a drobného občerstvení. Potřebujete-li, zajistí catering podle Vašich představ.

Propagace ještě po jedné ose.

Centrum má zájem Vaši přednášku nebo workshop propagovat i po své ose (sociální sítě, webové stránky), protože i pro něj je výhodné pochlubit se zajímavou akcí, která se koná právě v jeho prostorách.

Časová flexibilita otevíracích hodin.

A to i o víkendu. Většina školicích prostor je uzpůsobena na týdenní rytmus a o víkendech mají zavřeno. Pro coworkingová centra platí spíše opak a většinou mají přístup 24/7, tedy non-stop.

Jednoduchá dostupnost do centra.

Dobrá coworkingová centra jsou na dobrých adresách. Provozovatelé vědím, že dostupnost prostřednictvím MHD je pro účastníky například kurzů důležitá. Většina center si zakládá na blízkosti MHD, protože jen tak se stávají pro své členy atraktivnější.

Jeden příklad za všechny: „Naše coworkingové centrum podporuje start-upovou scénu, komunitu freelencerů i začínající projekty, které mají za cíl zlepšit českou společnost. Například jsme se spojili s iniciativou Holky z marketingu a jejich workshopy,“ říká manažerka coworkingového centra IN-SPIRO Lucie Kalusek.

Je to malý detail, nicméně coworkingová centra mohou svým prostorem nastartovat projekty nejen svých členů, ale také významně podpořit komunitu českých freelencerů a start-upů. Počet lidí pracujících na volné noze stále roste. Je to dáno vlivem současné aktivní mladé generace, která nejde tradiční cestou zaměstnání od pondělí do pátku.

Jak co nejlépe zasáhnout trh, pokud podnikáte, a mít co nejdříve úspěch, o tom je aktuální vydání Business Leaders, které lze získat pouze zde.

Čtenáři žijící na Slovensku mohou zaslání magazínu objednat zde.

© Petr Casanova

- Reklama -