Když má marketing „filipa“ aneb Jak na Maledivách dosáhnout vrcholu

Maledivy. Všechny špičkové hotely mají podobný koncept a ultimátní servis. Jak tedy vyniknout?
- Reklama -

Marketing. Už kořen toho slova „market“ (trh) vyjadřuje, jakou dovednost markeťáci potřebují mít. Schopnost zasáhnout trh. Získat konkurenční výhodu. A to i tehdy, když jejich produkt nebo služba zdánlivě žádnou nenabízejí.

Marketing umožňuje nejen „prodat“ přednosti, ale hlavně dosáhnout takzvaného top of mind. Kdykoli se pak zákazníkovi vybaví konkrétní obor nebo potřeba, automaticky si ji spojí s daným produktem nebo službou. Účinný marketing Vás tedy drží v popředí trhu, a to někdy doslova maličkostmi.

Dnešní skutečně maličký příklad.

Velehora Malediv

Maledivy představují souostroví 19 korálových atolů a 1196 ostrovů. U řady z nich platí: Co ostrov, to hotelový resort. Konkurence obrovská. Jestliže vybudujete nový resort na Maledivách, jak se chcete odlišit?

V kvalitě služeb? Všichni ji šponují až do ultimátního servisu (s osobními sluhy).

Vila. Co na ní chcete ještě zdokonalit?

V dopravní dostupnosti? Všechno má svoje – čím dále od hlavního tranzitního ostrova Malé jste, tím větší pocit soukromí (konce světa) máte (Maledivy zabírají 100 000 kilometrů čtverečních, ovšem 99 procent této plochy tvoří oceán).

Shangri-La Villingili z ptačího pohledu

Markeťáci hotelového resort Shangri-La Villingili se zaměřili na společnou NEvýhodu. Existuje nějaká? No, na Maledivách je nabíledni: Jde o nejplošší a nejníže položený stát. Nejvyšším zeměpisným bodem Malediv byl Tuvalu, 5 metrů nad mořem.

Byl. Už není. Nový má totiž Shangri-La Villingili. A patřičně ho obchoduje.

Klient nechce nudu

Maledivy patří k nejdražším destinacím světa mimo jiné proto, že zde prakticky nejde trávit dlouhodobá dovolená. Klienty obvykle udrží jen na pár dní. Rajský písek, oceán i malý robinsonský ostrov, to všechno se časem přejí. „Není kam jít,“ říkají nejčastěji hosté.

Golf není na Maledivách tak běžný, o to je vítanější. Lidé si rádi trochu víc protáhnou tělo. Navíc když…

Hotelový řetězec Shangri-La, který získal jeden z ostrovů, Villingili, ale oponuje. Nabízí výšlap na nový nejvyšší bod Malediv – Mount Villingili. Ba dokonce žertuje s tím, že každý může dosáhnout vrcholu.

Mount! Něco jako Mount Everest! Div si už nebalíte trekingovou obuv, zásobu energetických tyčinek a horolezecká lana… Přitom platí nomen omen – jméno „Shangri-La“ je fiktivní údolí z románu Jamese Hiltona Ztracený obzor. Řetězec, který si rád hraje s fikcí. Mount Villingili je tedy ve skutečnosti navršený green páté jamky dobudovaného golfového hřiště.

Je to možné? Ano! Vrchol Mount Villingili je dobyt!

Pravda, maledivský rekord drží: 510 cm nad úrovní moře. Ale vzduch se nezdá řidší, kyslíkový přístroj není třeba a závratí se tu netrpí. Přesto, dosáhnete-li vrcholu, obdržíte certifikát za vysokohorský výstup. Hezká vzpomínka do pracovny. Který golfista s bagem vystoupí na nejvyšší horu tak rozlehlého státu?

Co chvíli se tu turisté fotí. O žertovnosti komentářů v souvislosti s dosaženým vrcholem, které jen dále podporují sdílení a propagaci resortu, ani nemluvě.

Je to jen maličkost. Doslova maličkost. Ale hotelovému resortu funguje. Sociální sítě oblétávají fotografie „horolezeckých výkonů“ a značka Shangri-La je vidět. Vůbec jí nejde jen o úspěch na Maledivách.

A jak pomáháte podpoře své (osobní) značky Vy? Inspirujte se v tištěném magazínu Business Leaders. 100 stran námětů k zamyšlení, které se Vám mohou hodit. Nejde sehnat v žádné trafice, pouze zde.

© Petr Casanova

- Reklama -