6 předností, které NEPOTŘEBUJETE k vytvoření vlastní značky

Poznáte, kdo je "správný zákazník" a komu zbytečně věnujete energii?
- Reklama -

Vždycky jste chtěli začít prodávat nějaký produkt pod Vaší vlastní značkou?

Vidět na ostatních například módu, která je z Vaší hlavy?

Ale máte pocit, že na to nemáte schopnosti ani prostředky? Opravdu?

Když jsme ukazovali příběh ostravské podnikatelky ve vlastních kabelkách, mnohé šokovalo, že svou značku vybudovala sama, při dítěti a tak úspěšně, že dnes zaměstnává více než 30 lidí a denně prodá 100 kabelek. Vlastních!

A v souvislosti s přečtením aktuálního vydání magazínu Business Leaderskde stavíme jakékoli výmluvy na hlavu, se zajímáte o to, zda byste dokázali uspět podobně – jen po svém a s vlastním produktem. A přitom naříkáte, co všechno oproti Darině NEMÁTE!

Ale opravdu je to důležité? Fajn, řekněme, že chcete vybudovat vlastní značku – dejme tomu – oblečení. Co opravdu nepotřebujete?

1. Silný příběh

Na magazínu Business Leaders Vás baví inspirativní příběhy úspěšných. Jenže stresuje Vás, že Vy nemůžete nabídnout pohádku o tom, jak jste v těžké životní situaci dostali geniální nápad při pohledu na čajovou sedlinu a pak s několika přáteli ve sklepě nebo garáži potiskli první tričko Vaším logem.

Samozřejmě, že s dojemným příběhem je značka zajímavější a zapamatovatelnější. Ale nedělá ten příběh Váš život sám? Vaše rozhodnutí? Vaše odhodlání a splnění snu?

2. Talent

Zůstaneme-li v oblasti módy, možná si říkate, že návrhář oblečení musí být studovaný umělec nebo mít vrozený talent. Budiž. Schválně si jděte prohlédnout výklady renomovaných značek, nebo se na internetu podívejte na návrhy, které jsou teď v kurzu. Zjistíte, že velkou část kolekcí by dokázalo navrhnout i dítě.

Podobné je to s nejdražšími obrazy. Čmáranice! řeknete si. Jenže vtip je v tom, že prodej dělá emoce. Emoce je individuální. Lidé si kupují to, v čem se dobře cítí. Anebo to, co jim zaručeně vydělá – jenže triček se prostředí Picassů a Drtikolů netýká.

Tak proč nevytvářet SVÉ JINÉ emoce? 

3. Umět šít

Ano, čím více toho umíte Vy, tím snazší a levnější máte rozjezd. Co ale neumíte, to můžete outsorcovat, najmout si jinde. Pochopitelně záleží i na tom, čím chcete prodávat. Cenou? Kvalitou? Exkluzivitou?

Ano, pokud chcete navrhovat například plesové šaty, je dobré své první návrhy vidět alespoň na figuríně, vidět jejich tvar a moci ho měnit podle reálné podoby. Pokud ale chcete prodávat trička, mikiny a bundy, opravdu stačí si najít výrobce, který Vám dodá oblečení, které bude vyhovovat Vašim potřebám.

4. Slušné technické zázemí

Až bude vaše značka na trhu nějakou dobu, možná se Vám vyplatí pořídit si halu a do ní vlastní stroje, které budou chrlit Vaše oblečení po stovkách kusů přímo na domácí trh. Domácí výrobou pravděpodobně uděláte dojem na zákazníky. Ale pokud nemáte úplně vysoký kapitál, určitě je snazší si na první řady opět najít dodavatele a platit pouze jejich práci, ne vícenáklady na podnikání.

5. Katalog

Máte pocit, že přece musíte mít hotové celé portfolio modelů, kterým budete moci ohromovat se svou značkou před odběrateli, a zároveň takový katalog budete schopni velmi pohotově a levně (ba zadarmo) dodat? Nebuďte megalomani, začněte s minimem, soustřeďte se na dojem, který Vaše značka udělá, a nabídku rozšiřujte, až se na další kusy budou Vaši zákazníci těšit.

V malém ostatně začíná řada živnostníků, o kterých v Business Leaders detailně píšeme.

6. Myšlení prodejce

Jistě, pokud nedokážete svou značku prodat, může být jakkoli úžasná, ale bude o ní vědět maximálně Vaše maminka a několik přátel.

Na druhou stranu, dostat novou značku mezi lidi je v dnešní době o tolik snazší. Vymyslete brand identitu, která lidi nadchne natolik, že se nejen zapojí do Vaší aktivity na sociálních sítích, ale také budou chtít Vaši značku nosit. Ostatně o tom už podrobně v magazínu Business Leaders.

A pokud Vám opravdu chybí některá z vlastností, které byste potřebovali, není ve Vašem okolí někdo, kdo ji má? Sdílejte s ním své nadšení a pracujte v týmu. Nenechte se zastavit, Váš sen může být mnohem blíž, než si myslíte. Příkladů je v magazínu spousta!

Magazín lze číst v tištěné, nebo digitální podobě.

Dárkový voucher na roční předplatné pro Vaše blízké můžete získat ZDE.

© Petr Casanova, Štěpán Unar

- Reklama -