4 takty našeho vnitřního motoru, díky nimž dosáhneme čehokoliv

- Reklama -

Chcete nastartovat novou kariéru ve vlastním a snažíte se stvořit podnikatelský plán? Chcete změnit zaměstnání a v tom novém hodláte uspět mnohem víc? Anebo chcete zhubnout 5 kilo, či zaběhnout desítku pod 40 minut? Pojďme si říct, jaké jsou 4 základní body úspěchu jakéhokoli projektu, a to nejen v práci, ale i ve sportu či osobním životě.

V podstatě jde o takový čtyřtaktní motor úspěchu. Ale ani sebelepší motor se nikdy sám nenastartuje. Potřebuje pokyn od nás. Respektive náš mozek potřebuje dostat pokyn, co opravdu chceme a že pro to chceme udělat maximum. Rozjet podnik? Pravidelně trénovat? Tu myšlenku musíme zcela přijmout, být o ní pevně přesvědčeni, ne si něco jen tak přát.

1.bod úspěchu: cíl

Pokud nemáme jasný cíl, není čeho dosahovat. Staré pravidlo plánování je pořád aktuální. Cíl musí být vždy SMART. Není tím myšlen překlad slova chytrý, i když i to je trefná konotace.

S – specifický (je třeba si konkrétně specifikovat cíl, nemít jen matnou představu)

M – měřitelný (bez měrných jednotek nelze kontrolovat postup, může to být obrat firmy, zhubnutá kila, čas běhu…)

A – akceptovatelný (buďme nohama na zemi a nemalujme vzdušné zámky, trend ve velkých korporacích je nastavovat nesplnitelné plány, ale to do vlastního projektu neaplikujme, nechtějme do roka z nuly vybudovat Google nebo uběhnout maraton)

R – reálný (ne každý podnikatelský nápad může být reálný a realizovatelný)

T – termínovaný (nastavme si pevné termíny, kdy má být jaká část projektu v jaké fázi)

Jasná, jednoduchá pravidla bez nich to nejde.

2.bod úspěchu: plán

Stanovení přesného plánu systematizuje celý projekt. S tímto nám může ideálně pomoci Projektový zápisník. Má jedinečnou hodnotu v tom, že nás naučí návyky (pravidelnou kontrolu, zapisování výsledků), nedovolí nám vyprokrastinovat dílčí úkoly a funguje jak na krátkodobé plánování, tak i na to dlouhodobé. Mějme plány na dny, týdny, měsíce, roky.

3.bod úspěchu: aktivita

Můžeme mít skvělé cíle a perfektní plán, ale bez samotné aktivity to nejde. Již mnoho nápadů, z nichž mohl být třeba nový Apple, ztroskotalo na příliš malé aktivitě. Kdyby si Steve Jobs nešel tvrdošíjně za svým, znovu a znovu, pravděpodobně bychom dnes nevlastnili ty kouzelné přístroje s nakousnutým jablkem. Aktivita, proaktivita, hyperaktivita… při rozjezdu projektu je jakákoliv forma dovolena.

4.bod úspěchu: kontrola

Buďme na sebe tvrdí, vyplatí se to. S železnou pravidelností je potřeba kontrolovat všechny možné výstupy projektu. I tady nám opět může být dobrým pomocníkem Projektový zápisník. Neztrácejme čas zbytečnostmi a buďme efektivní.

Pokud se budeme držet těchto jednoduše řečených, ale s velkou dávkou cílevědomosti a vytrvalosti realizovatelných pravidel, úspěch je náš.

 

© Eva Roudnická

- Reklama -