9 klíčových faktorů pro rozjezd podnikání

- Reklama -

Pohráváte si už nějakou dobu s myšlenkou, že se vrhnete do vlastního podnikání?

Říkáte si: Kdy jindy než teď, kdy je doba zcela otevřená změnám zaměstnání a rozjezdům vlastních projektů?

Vždyť všude čtete, jak ten či onen dokázali s jednoduchým nápadem zbořit mýty a propracovat se k velkému úspěchu… a být sám sobě vlastním pánem.

Dobrá tedy, kde začít a jak se ideálně vyvarovat počátečních chyb?

1. Inspirujte se a vnímejte zkušenosti druhých.

Inspiraci a chuť podnikat většinou někde získáte. U rodičů, přátel, známých, nebo od cizích lidí v televizi a časopisech. Učte se a inspirujte od všech, co jen můžete, jsou to zkušenosti k nezaplacení. Možná si myslíte, že víte, jak ideálně začít podnikat, ale jako to platí i o ostatních činnostech – dokud je opravdu nevyzkoušíte, nepoznáte to. Díky všem příběhům o začátcích jiných se můžete nejen vyvarovat počátečních chyb, ale můžete mezi nimi najít ideální inspiraci té své podnikatelské cesty vzhůru. Proto čtěte. Čtěte články na internetu, čtěte Business Leaders. Proto ten magazín vznikl.

2. Mějte rozumná očekávání, věřte ve svůj úspěch.

Nejčastější chybou, kterou lidé dělají při zahájení svého podnikání, je snaha dostat se příliš vysoko příliš rychle. Neočekávejte od svého projektu, že bude mít takřka okamžitou návratnost a že poptávka po vašich službách či produktech bude tak bouřlivá, že nebudete stíhat. Teoreticky se tak může stát, ale nepočítejte s tím předem, předejdete zbytečným zklamáním. Které dříve či později přicházejí, ale proč se na ně nepřipravit. Na druhou stranu nebuďte ani příliš při zemi. Pro vstup do podnikání je potřeba mít patřičné sebevědomí. Může vás odrazovat vaše okolí, můžete narazit na překážky ještě před startem, ale vy potřebujete být přesvědčeni o svém kroku. Jakmile vás začnou sužovat pochybnosti a hned z počátku nepojedete na plný plyn, nemůžete čekat kariéru a la Steve Jobs, Elon Musk, Tomáš Baťa…

3. Nastavte si správné cíle.

Je dobré mít připravený pozitivní a negativní scénář (chcete-li plán A a plán B) pro případy, kdy se bude ideálně dařit, nebo naopak kdy se dařit nebude. Nastavte si cíle – krátkodobé a dlouhodobé. Čeho chcete dosáhnout za půl roku, za rok? Jaké chcete mít tržby, zisk? Cíl je zcela zásadní položka na cestě k úspěchu. A čím jasnější a konkrétnější cíl budete mít, tím bude snáze a rychleji jej dosáhnete. Cíle se mohou s časem měnit, přizpůsobovat. To je dokonce velmi žádané. Ti nejúspěšnější si ke svým cílům sedají často, třeba i na týdenní bázi. Na konci týdne si vždy zhodnotí, kterému cíli se podařilo přiblížit, kterému ne, který je třeba upravit, aby byl reálný.

4. Vyberte si ideální lokalitu.

Při otevírání nových obchodů (pokud plánujete kamennou pobočku) je neoddiskutovatelně klíčové umístění. Při zkoumání půdy pro vaše nové podnikání se ujistěte, že jste jediným (v případě častých oborů typu banky či potraviny asi nebudete jediní, ale při nejmenším jedním z mála) podnikem svého druhu v dané oblasti. Pokud otevíráte železářství, nechcete se otevírat v blízkosti jiného podnikatele stejného zaměření. Nezapomeňte, že pokud jste výhradní k dané oblasti, automaticky získáváte zákazníky mezi obyvateli této oblasti.

Jaké další faktory si předem promyslet?

Otočte, prosím, na 2. stránku.

- Reklama -