Kolik Vám chybí od nápadu k realizaci? aneb Hodiny, které Vás nutí užuž plnit cíl

Vypadají jako kalendář. Ale využít se dají i k tomu, aby nás ručka, která zvenčí obíhá "číselník", tlačila k uskutečňování stanovených úkolů.
- Reklama -

Nápadů, které nikdo nestihl uskutečnit, jsou plné hřbitovy. Proto také větší hodnotu než samotný nápad má jeho realizace.

Pokud se těch, kteří uskutečnění svých námětů odkládají, ptáte na důvod, často namítají, že nemají dost peněz. Jak však ukazujeme na mnoha způsobech financování v magazínu Business Leaders, dnes taková výmluva spíše neobstojí.

Toto jsou dva studenti VŠE. Mají nápad, ale ne peníze. To druhé nepotřebují, získají to. A dokonce prospějí i dalším.

David Rakušan a Martin Havlín

Když jsem vytvářel motivační diáře, pohrával jsem si s myšlenkou, zda k nim nepřibalit nějaký budík, který by připomínal, že už je čas vykonat daný úkol. Tito studenti můj záměr uskuteční.

Martin Havlín a David Rakušan totiž začali vyrábět roční motivační hodiny. Nechápete? Jde o nástěnné hodiny s jedinou ručkou, která oběhne kolem dokola právě jednou za rok. Na číselník lze přitom fixou psát své dílčí cíle, postupně si tak naplánovat celý svůj rok, a mít tak v reálném čase jasně na očích, jaký průběžný výsledek je nutné zvládnout.

Na plochu nástěnných hodin fixou napíšete, co v konkrétní době už chcete zvládat. Záznamy půjde setřít a plochu hodin tak používat opakovaně.

Havlína a Rakušana to netrklo náhodou. Jako většina podnikatelů, jejichž nápady ukazujeme v magazínu Business Leaderspřišli s řešením původně svého vlastního problému. V tomto případě se to stalo začátkem roku 2017.

„Oba jsme měli zkušenosti s tím, jak důležité je plánovat si nějaké dlouhodobější cíle, a to ve sportovní oblasti,“ říká Martin Havlín. Já jsem se v 18 letech připravoval na mistrovství světa v plážovém volejbale. Měl jsem na to celý rok, ale vadilo mi, že nemám přípravu lépe rozvrženou a svůj cíl stále na očích. David se zase tři čtvrtě roku připravoval na Iron Mana, nejznámější triatlonový závod. Také on potřeboval mít přípravu jasně rozplánovanou a navíc v každém mezičase vědět, k jakému času nebo výkonu už má směřovat a na co se zaměřit, aby postupně vyrostl.“

Toto byl vlastně příběh i těchto hodin. Po vytvoření prototypu se čas nachýlil k výběru peněz od veřejnosti na zahraničním crowdfundingovém portálu.

Když je tedy napadly roční hodiny, věděli, že sportovci by je využili. Teprve pak jim došlo, že na číselník lze psát i postupné byznysové cíle.

A že na výrobu neměli peníze? Vybírají je na Kickstarteru. Cílovou částku 10 000 dolarů už mají téměř vybranou. Aktuální stav můžete vidět zde.

Na českých crowdfundingových stránkách lze najít spoustu dalších nápadů. Mezi nejkurióznější patří vzducholoď na solární pohon, která by mohla odlehčit ekologii i dopravním kolonám ve městech. Její kampaň na HitHitu je zde.

Také máte zajímavý nápad, ale postrádáte peníze a ani nevíte, jak postupně vytvářet své podnikání? Proto je tu magazín Business Leaders, který můžete číst buď v tištěné formě, nebo v elektronické. Povede Vás krok za krokem.

Dvouměsíčník pro lidi, schopné kráčet za svým snem, zasíláme i na Slovensko.

© Petr Casanova

- Reklama -