5 důvodů, proč 90 % lidí v přímém prodeji neuspěje

Máš na to? Nežvaň. Dokaž to!
- Reklama -

Česká republika se v loňském roce stala nejúspěšnější evropskou zemí přímého prodeje v obratu dosaženém na jednoho obyvatele. Přesto lidé volají: Přímý prodej nefunguje! Ale proč, když čísla hovoří opačně?

Proč se někomu daří prodávat reality, kosmetiku, finanční produkty nebo potravinové doplňky, a jinému ne?

Proč tolik lidí z multilevelového marketingu odchází s nepořízenou, zhrzených a negativních, když měli příležitost, o které Donald Trump nebo Bill Gates řekli: Kdybychom začali podnikat znovu, bude to na bázi MLM!

Rozhodl jsem se poprvé v historii, v jeden den a na jedno pódium postavit vedle sebe deset nejúspěšnějších přímých prodejců českého MLM, a to napříč firmami a obory. Cestující po celém světě, jedny z nejvytíženějších lidí, jaké jsem poznal. A mnohdy velké rivaly. Buksa (LR), Kroupa (Partners), Hrubý (Broker Consulting), Hassmann (Amway), Hanzl (NEXT Reality), Lízálek (JUST & Nahrin), Černota (Bewit), Chuecos (Mary Kay), Dikošová (Amway), Záleská (Party Lite)… Všechny s jediným cílem: Vysvětlit, JAK uspět.

Je přímý prodej prostředím slibů, lží, falše? Nebo tvrdé práce, možná tvrdší, než se říká? Co vůbec úspěch v multilevelu obnáší a co ti, kteří ho nemohou dosáhnout, dělají špatně? Na to je vyhrazen celý 5. duben v pražském Foru Karlín a já chci od každého slyšet jasnou odpověď – jasnou cestu, jasné JAK a PROČ.

Když se bavím s lídry ve světě, oni jasné odpovědi mají. Jsou tvrdé, ale přímé. Díky za ně. Alespoň si každý člověk může udělat lepší rámcovou představu, jestli má šanci v MLM uspět.

Co se v Česku v některých MLM firmách zamlčuje? Proč se spálí až 90 % příchozích? Toto je 5 lekcí, které multilevel dává a které Vám jen ve férových firmách řeknou dopředu:

  1. Snadné cesty se stávají naopak složitějšími

Na Západě platí jedno pořekadlo: Když se něco zdá až příliš dobré na to, aby to byla pravda, bývá to lež. Zkratky k úspěchu nevedou. Na žádný vrchol se nejde po rovině. A bolí to.

David McConnell, zakladatel Avonu, řekl památnou větu: „Kdykoli mi říkáš, že něco bude rychlé a snadné, překládám si to jako zdlouhavé a obtížné.“

Představíme-li si úspěch jako vrchol hory a sebe na jejím úpatí, pak máme vždy dvě možnosti: Jít pozvolna nahoru, ale pak to trvá dlouho, nebo jít příkře k vrcholu, ale pak to je obrovská dřina. Neexistuje nic mezi.

Co mám udělat pro to, abych dosáhl na vrchol? Opravdu musím podstoupit námahu?

Na vrchol nikdo nespadne z nebe, musí tam vystoupat. A když jednou vykročí, nepřestat jít. To je jediná cesta nahoru.

Kdykoli Vám tedy někdo namlouvá, že to bude snadné i rychlé, vzpomeňte si na Davida McConnella.

  1. Cesta k úspěchu je horská dráha

Kdo čte náš magazín Business Leaders, není to pro něj žádná novina. Každý příběh, který s námi v magazínu sdílí nějaký úspěšný člověk, je takový. Nahoru a dolů.

Žádný strom neroste do nebe. A to, co lídři, které jsem pozval na konferenci, umějí, je používat brzdy. Vědí, kdy zrychlit, a kdy zpomalit. Kdy rychleji překonat obtíže, a kdy si naopak dobře uvědomovat své chyby, aby se už nikdy neopakovaly.

Každý z lídrů bude mít svou kapitolu, ve které vysvětlí, na čem a kdy skutečně záleží.

  1. Malé každodenní kroky jsou důležitější než nepravidelné běhy

Odmítl Vás potenciální klient a Vy si z toho potřebujete dát dva dny pauzu? Petr Hrubý, muž, který od nuly vybudoval a nadále dennodenně buduje Broker Consulting, říká: „Jakmile mám za sebou úspěšný telefonát, využiju vlny pozitivní energie a volám hned dál. A jakmile mám za sebou negativní telefonát, zase volám hned znovu, protože nemohu upadnout do skepse a letargie.“

Ale kolik lidí tohle dokáže? Kolik lidí dělá každodenně to, co opravdu chce a potřebuje? Kolik lidí se obhajuje, že „jednou“ tu životní změnu udělá? A kolik lidí si uvědomuje, že i dnes může být ten den zvaný Jednou?

Mnoho lidí sní, ale málokdo za svými sny jde. Ne, vykročit potřebujeme ne někdy, ale teď! Změnit to, co nefunguje, potřebujeme ne jindy, ale teď! V cíli se neocitneme hned. Čeká nás dlouhý proces práce na sobě, není čas ztrácet čas.

Pravidelnost, ta vytváří úspěch. Protože opakování dělá mistra.

Kdo si myslí, že tuto podmínku úspěchu přeskočí, nebo kdo vykládá, že uspět půjde i bez námahy, ten ještě nikdy nevyšel žádnou horu – a doposud nepochopil, že aby člověk vyhrál, musí opakovat, opakovat, opakovat, dokud prohrává. A pak – pokračovat jakbysmet.

  1. Sebevzdělávání je víc než motivace

Můžete načíst hromady motivačních knih, ale cíle nikdy nedosáhnete. S motivací totiž víte PROČ, ale nevíte JAK. Ty firmy, které staví svůj marketing pouze na PROČ („Budeš mít velkou vilu, drahé auto a z restaurace v Hiltonu závodku“), vytvářejí namotivované lidi, ale vědomostně prázdné. Tito namotivovaní lidé pak vidí pouze svůj cíl, pouze své PROČ, a je jim lhostejno, JAK se k cíli dostanou.

A tak lžou. Vymýšlejí si. Fabulují. Kazí jméno lídrům, kazí jméno firmám, kazí jméno multilevelu jako celku. A to jen proto, že jde o prázdné namotivované nádoby – nevzdělané. „Naši firmu, tak je velká, už není možné zničit zvenku. Ale je možné ji zničit zevnitř,“ říká Petr Kroupa, jeden z pěti zakládajících členů Partners.

Konference Tajemství Obchodu je o vzdělávání. Není pro každého, protože 90 % lidí v MLM „nepotřebuje“ vědět JAK. Žijí pouze pro své PROČ.

Přitom kdo zná pouze své PROČ, nikdy svého cíle nedosáhne. Nezná totiž cestu. Neví, kudy projít bažinou. A tak v bažině končí – se svým zlatým snem v mysli.

  1. Všichni jsme přímým odrazem lidí, kteří nás nejvíce obklopují

Podívejte se na svého lídra. Rozumí bodům 1 až 4? V jeho odpovědích uvidíte svou – jako v zrcadle. Špatný lídr ještě nikdy nevychoval skvělého obchodníka. Jak říká Aleš Buksa, nestor multilevelového marketingu v ČR: „Chceš-li druhé zapálit, musíš sám hořet.“

Děláte-li byznys s lidmi, kteří ztělesňují nejistotu, strach, neschopnost se vzdělávat, pak tyto znaky uvidíte den co den a budete jim věřit. I ve Vaší mysli zesílí tak, až si jednou řeknete: „To jsem i já.“

Kdo chce létat, neměl by se držet slepic, ty ho to nenaučí. Měl by trávit čas s orly. Člověk má totiž jednu zásadní vlastnost. Přizpůsobuje se prostředí. Jsme jako houbičky na mytí nádobí. Do jakého roztoku jsme ponořeni, takovým nasákneme.

Proto jsme připravili konferenci s těmi nejúspěšnějšími, nejpozitivnějšími a nejsebejistějšími. Proto Vám umožňujeme se s nimi osobně potkat, promluvit, poobědvat, ponořit Vás, „houbičky“, do jejich úspěšného roztoku. Je to příležitost, která se nebude opakovat. Tolik různých lídrů s tolika odlišnými metodikami úspěšného myšlení v jeden čas na jednom místě – a pro veřejnost.

Chcete být sebevědomí? Vyhledávejte sebevědomé lidi. Chcete neúspěšní? V tom případě nemůžeme sloužit, takové lídry na programu nemáme.

„Pojď k nám, a už budeš celý život v pohodlí,“ říkají „lanaři“ těch MLM firem, kteří si neuvědomují toto zásadní schéma:

Všechno, po čem toužíme a čeho jsme doposud nedosáhli, leží mimo oblast našeho pohodlí. A jestliže chceme dosáhnout toho, čeho jsme doposud nedosáhli, pak musíme začít dělat něco, co jsme doposud nedělali.

Ne žvanit. Jak říká Roman Hassmann, jediný Čech na pozici člena evropského vedení Amwaye: „Máš na to? Dokaž to!“

Pátého dubna 2018 budete moci nejúspěšnější lídry přímého prodeje poslouchat déle než 10 hodin. Vstupenky na jedinečnou a jedinou konferenci Tajemství Obchodu můžete získat POUZE ZDE. POZOR! Kapacita je omezená a rychle se vyprodává.

© Petr Casanova

- Reklama -