Jak získávat nové obchodní zástupce? Co je dnes jinak?

- Reklama -

Dobří obchodníci se v poslední době stali pro firmy, jejichž činnost je založena na obchodu, zcela vzácným a nedostatkovým zbožím. Jste obchodníkem, nebo vedete tým obchodníků? Co myslíte, že se změnilo?

Obchodní činnost je jedním ze zásadních témat, kterým se věnujeme nejen v Business Leaders, ale kterému je věnována naše konference Tajemství obchodu. Sledujete nové trendy v oboru?

A protože je získávání nových obchodníků stěžejní částí této oblasti, pojďme si říct, co se v posledních letech změnilo a jak se s dnešní situací obchodně vypořádat.

Zákazníci jsou ostražitější

Pryč jsou doby, kdy si jen trochu výřečný obchodník dokázal vydělat více než nadstandardní šestimístný příjem. I proto se obchodní činnost rozrostla do nevídaných rozměrů a lidé, kteří neprojevili zájem o žádné služby ani výrobky, začali být doslova bombardováni telefonáty mnoha obchodních zástupců ze všech možných firem a oborů.

I vzhledem k různé kvalitě obchodníků se většina z nás stala vůči podobným telefonátům ostražitá, ne-li zcel imunní, či dokonce agresivní. Potenciální zákazníci jsou dnes obchodně gramotnější, a především nedůvěřivější k cizím lidem na telefonu.

Obchodníci mají náročnější práci

Zvýšená ostražitost zákazníků souvisí se složitější cestou obchodníků k uzavření smluv, prodeji výrobků, vydělání peněz. Některé obory mají navíc vysoké legislativní nároky na obchodní zástupce (finanční služby), a tak mnoho dříve úspěšných poradců postupně ukončuje svou činnost.

Firmy si už nevybírají, vybírají si obchodníci

Nejen minimální nezaměstnanost, ale i nároky lidí na finanční ohodnocení, benefity, velká firemní konkurence, to vše stojí za tím, že dnes už na inzerát o hledání obchodníků lidé v podstatě nereagují.

Zásadní je digitalizace

Dnešní trend úspěchu firem v nabíraní obchodníků a získávání klientů, respektive kontaktů na klienty pro obchodníky (leady), je v on-line prostředí. Na sociálních sítích, webech i v interních systémech jednotlivých společností, generujících leady.

Hledáte skvělé obchodníky? Nebo jste tím obchodníkem a hledáte ideální uplatnění? V obou případech si nenechte ujít dubnovou konferenci Tajemství obchodu. Vše o získávání obchodníků, o obchodních strategiích, obchodním úspěchu z úst těch nejpovolanějších v ČR, a navíc mezi dalšími stovkami obchodníků s ambicemi.

 

© Eva Roudnická

- Reklama -