Kariéru začala na mateřské a říká: Nejlepší ochranou ženy jsou její vlastní peníze

Alice Pavlů, dvojnásobná maminka, která nastartovala svou kariéru na mateřské.
- Reklama -

Jste finanční poradce nebo kosmetická poradkyně? Prodáváte doplňky stravy nebo nemovitosti v rámci síťového marketingu a nedaří se Vám tak, jak si představujete? Kde děláte chybu?

Česká republika se v loňském roce stala nejúspěšnější zemí Evropy v obratu přímého prodeje na jednoho obyvatele. Ano, Čechům přímý nákup zjevně vyhovuje. Tak jak mít ještě více spokojených zákazníků a partnerů ve víceúrovňovém modelu odměňování? Jak zvýšit svůj pasivní příjem a umlčet pochybnosti své nebo svého okolí?

I proto pořádáme Tajemství Obchodu, konferenci jedenácti nejúspěšnějších lídrů napříč všemi obory pro ty poradkyně a poradce, kteří chtějí výrazně zlepšit své výsledky. (Vstupenky tří kategorií lze získat pouze zde.)

A i proto přinášíme tuto novou rubriku o obyčejných lidech, kteří všechna NE – „Nedokážeš to…“ a „Tohle není pro Tebe…“ – ve své hlavě překonali a dokázali, že uspět v síťovém marketingu není žádný zázrak, ale – práce.

Začněme jedním z nejúspěšnějších oborů síťového marketingu – kosmetickým poradenstvím. A firmou, která ročně utrží 3,5 miliardy dolarů a její „dámy v růžovém“ jsou tak na pátém místě světového pořadí MLM. Kdo však znal ALICI PAVLŮ před dvaceti lety, ten by nevěřil, že se na takovém úspěchu bude podílet…

Restart na mateřské

Představte si, že pracujete mezi spoustou lidí. A najednou – střih jako ve filmu – jste doma s dítětem. Samy! Místo stálé společnosti – stálá izolace. Místo každodenních změn – každodenní stereotyp. Místo energie – únava.

Alice Pavlů se v takové situaci rozhodla pro zvláštní krok. Pro podnikání v kosmetice. Ano, na mateřské. Nehnala ji ani vidina výdělku, ani touha po kariéře, ani potřeba seberealizace.  Paradoxní je, že to všechno – výdělek, kariéru i seberealizaci – jí to jedno rozhodnutí před dvaceti lety postupně přineslo. Dnes je Nezávislou National Sales Director společnosti Mary Kay, která svou počáteční motivaci definuje slovy: „Byla to jen touha po rozptýlení, které mi v momentální situaci dávalo smysl…“

Změnu, prosím!

Tehdy strojově utrhla další list v kalendáři. Začínal jedenáctý měsíc s dítětem doma. „Byla jsem unavená ze stereotypu,“ přiznává Alice. „Dříve jsem pracovala mezi spoustou lidí a stále novými tvářemi jako recepční v hotelu a tato nová forma izolace mě pomalu a jistě ubíjela.“

I manžel to vycítil. „A podporoval mě.“ V těch pár slovech vyjádřila něco výjimečného, co mnohé ženy nepoznají. Některým mužům totiž vadí, když žena na mateřské chce prožívat ještě něco jiného než jen péči o potomka. Vzduchem pak létají výčitky „Nevíš roupama, co dělat?“, „Chceš se mnou snad kariérně soupeřit?“, „Zapomněla jsi, kde je role ženy?“.

„Samozřejmě i mě napadlo, že by později mohl mít obavu z mého případného úspěchu a že by ve vztahu ztratil svou dominanci. Nicméně, když jsem mu popisovala příležitost Mary Kay, stavěla jsem to i tak, že to potom nebude jen úspěch můj, ale náš společný.“

I když se vztah později rozpadl, dodnes na muže vzpomíná s velkým vděkem. „Moje kariéra nebyla příčinou rozchodu. Naše cesty se prostě časem rozešly, ale nový partner mě podporuje neméně a myslím, že je to právě tím, že svůj úspěch interpretuji jako úspěch nás obou.“

Chodící reklamou

Mary Kay znamená podnikatelskou příležitost za 2990 Kč. Tolik stojí startovací kufřík nové nezávislé kosmetické poradkyně. I to samozřejmě rozhodlo o mužově podpoře. Kdykoli totiž standardní podnikatel zaslechne, že někdo může kompletně rozjet své podnikání za tak nízkou částku – bez úvěrů, investorů, a přitom pod zavedenou značkou, se zajištěnou výrobou a logistikou produktů, ba i s vlastním marketingem – hlavu si může ukroutit.

To je ale přednost síťového marketingu – staráte se jen o své lidi (zákazníky, spolupracující partnery), ne o všechen operativní chod. Ten zajišťuje firma.

„Mě nejvíce zaujal princip: ,Dej dál jen to, s čím jsi sama spokojena.‘ Jinými slovy: Sama jsem zkoušela přípravky a dál doporučovala jen ty, ze kterých jsem byla nadšena. Moje práce byla o autentičnosti, upřímnosti, jednoduchosti – a to všechno jsou předpoklady obchodního úspěchu,“ říká Alice Pavlů. „Navíc, a to žena nemůže zastřít, pro mě bylo příjemné, že se pohybuji v oboru, kde učíme samy sebe i druhé ženy, jak být krásné a úspěšné.“

Víra i trpělivost

Přímý prodej má však jedno velké ALE. Lidé vstupují do oboru, v němž se obvykle nikdy nepohybovali. Pro své přátele nejsou „experty“. Sami o sobě pochybují. Zkušenosti s obchodem teprve získávají.

I Alice se s odstupem času zachmuří. „To víte, ani moje první schůzky nebyly moc úspěšné. Měla jsem o hodně nižší sebevědomí a o hodně méně zkušeností s tím, jak například ukončit pracovní schůzku. To všechno teprve mělo přijít, jen jsem to musela vydržet a prvotní nezdary překousnout.“

Mary Kay má tohle zvládnuté výborně. Nenechává lidi, aby se utopili ve vlastní nevíře, ale snaží se jim ukázat ty, kteří zůstali trpěliví, a úspěch, jehož díky tomu dosáhli. „Potvrzuji, že klíčovým faktorem mého posunu byla firemní konference v americkém Dallasu. Tam si žena uvědomí v celé šíři všechny možnosti, jaké jí tato příležitost dává – jak může vnitřně vyrůst, dosáhnout takřka neomezených financí a svobody, a to všechno při práci, která ji začne naplňovat.“

Následuj systém

Dlouhou dobu si Alice Pavlů myslela, že našla jen příjemné rozptýlení od svých mateřských povinností. Ale v Dallasu cítila, že má nadosah úspěchu, jaký si do té doby nepřipustila ani ve snu. „Tohle by se mě mohlo týkat?“ „Takto by se mi mohl změnit život?“ Na tyto otázky je odpovědí její dnešní přítomnost.

„Tam v Dallasu jsem pochopila, kde dělám chybu. Že vymýšlím vlastní cesty v domnění, že moje improvizace bude lepší. Jenže ten systém existuje právě proto, aby začátečnice při své nezkušenosti získaly co nejdříve jistotu. Domů jsem se vrátila s hlubokou pokorou a začala následovat doporučení zakladatelky firmy, Mary Kay Ash, které prověřila dlouhá desetiletí praxe. A nastal obrat.“

Dnes Alice Pavlů vyjadřuje tři hlavní důvody, proč dokázala překonat období neúspěchu. „Za prvé jsem se snažila být neustále v akci. Stále hledat, nepolevovat. Za druhé jsem se naučila brát své neúspěchy s nadhledem a připomínat si, co říkala Mary Kay Ash: totiž že nejlepším učitelem je praxe. A za třetí jsem věřila, že když uspěly jiné ženy, mohu uspět i já.“

Klikatá cesta k naplnění

Alici bylo pouhých čtyřiadvacet let, když se karta obrátila a začalo se jí dařit. „Někdo se mi možná bude smát, ale tak prudký a velký úspěch mě zaskočil a znejistěl. Kdosi mi tehdy řekl, že jsem pochopila, jak být úspěšná, a tudíž mám zaručenou skvělou budoucnost na příštích padesát let. Paradoxně jsem o tak silném vyjádření začala pochybovat a hledat jiné, ,normálnější‘ příležitosti.“

Nerozumíte tomu? Alice to ještě precizuje: „Zní to možná zvláštně, ale s tím náhlým úspěchem se ve mně vynořily pochybnosti, jestli jsem opravdu dost dobrá. Jak jsem znejistěla, můj úspěch se okamžitě snížil. Přestala jsem tomu totiž dávat tolik energie, co dříve. A se zhoršením výsledků jsem se jen přesvědčila o tom, že Mary Kay pro mě vlastně není, že na to nemám…“

Sama sebe vystavila do ofsajdu, a to pouhou domněnkou. Domněnky o konci lidí v přímém prodeji rozhodují vůbec nejvíce.

Alice Pavlů najednou pocítila prázdno. Hledala se. Mezeru v jejím životě vyplnilo těhotenství. To ji však vrátilo zpátky do bodu, kdy jí chyběla společnost, vytížení a – v případě zkušenosti s Mary Kay – už i úspěch. Najednou byla zase sama doma. Rozdíl byl jen v tom, že už se dvěma dětmi.

„Nastoupila jsem do běžného zaměstnání s pevným programem. Jenže tam jsem se necítila dobře. Odešla jsem, ale doma to také nebylo ono. Zkoušela jsem i školit v jiných firmách, ale nesouzněla jsem stoprocentně s produkty, které ty firmy nabízely. A jednoho dne mi došlo, že mi strašně chybí všechno, co jsem v Mary Kay měla a vlastně potřebovala.“

A tak se vrátila. Ne do stejného bodu, výš. „Během té odmlky mi došlo, co všechno pro mě ta firma znamená. Nejen peníze, flexibilitu a nezávislost, ale i klíčová přátelství a vztahy se zákaznicemi a kolegyněmi, které nejde ničím nahradit. Tehdy jsem pochopila poselství paní Mary Kay Ash, že tohle podnikání je o naplnění ženského života.“

Dnes už se proroctví, že si pravděpodobně vytvořila náplň na příštích padesát let, neleká. „Naopak, jsem za to šťastná. Vždyť je to jistota pro mě i rodinu. Nevím o jiné práci, která by mi dala možnost živit děti více než dobře, a ještě s nimi trávit spoustu času, když jej potřebují, a ne když mi nějaký čas zbyde.“

To je podle Alice Pavlů definice jejího naplnění. „Paní Mary Kay Ash měla pravdu, když řekla, že nejlepší ochranou ženy jsou její vlastní peníze. My ženy potřebujeme něco, co nás naplní, ochrání, co pro nás bude mít smysl a přinese nám uspokojení a nezávislost. A ti, kdo se bojí k této budoucnosti udělat krok, mohou jen zbytečně přijít o životní příležitost.“

Chcete také upgradovat svůj život?

Potkejte se s těmi nejúspěšnějšími na konferenci Tajemství Obchodu. Generální ředitelka Mary Kay ČR Barbora Chuecos bude SAMOZŘEJMĚ jedním z mnoha řečníků.

Ke vstupence typu Standard můžete dostat druhou (například pro svého týmového člena) zdarma. Více zde.

© Petr Casanova

- Reklama -