Jak se nezbláznit z nepříjemných úkolů?

- Reklama -

Po sportu má následovat regenerace. Po náročných pracovních úkolech pak ty příjemnější. Pro efektivitu je třeba vyvažovat jak sportovní, tak pracovní vytížení. Už se Vám stalo, že jste se takzvaně „utavili“? Přepálili start? Přecenili své možnosti? Pak i při maximálně snaze nedosahujeme kýžených výsledků. Je to zajímavé, že i když pořád pojedeme na 100 %, nebudou výsledky takové, jako při zakomponování regeneračních cviků/úkolů.

Při práci na jednom z rozhovorů, na který se můžete těšit v dalším vydání tištěného magazínu Business Leaders, jsme se s rehabilitační lékařkou bavily o tom, jak naše tělo reaguje na nedostatek regenerace. Dřív či později špatně. A stejně tak reaguje i naše mysl, pokud po ní chceme neustálý pracovní mentální zápřah.

O fyzických předpokladech a střídání tvrdé dřiny a regenerace se tentokrát dočtete v tištěném magazínu, tady si řekněme, jak je to s tou prací a našimi mentálními možnostmi.

Respektive co je další téma Business Leaders, co dělat pro efektivnější práci a pokud možno klidnější nastavení mozku, abychom se o něj starali s patřičnou péčí, jako o jiné zásadní části těla?

Střídání slunce a deště

Tak, jako se střídá počasí, střídají se v našem pracovním životě úkoly milé s těmi méně příjemnými, až po povinnosti, kterých se strachujeme, dokonce je i vytěsňujeme na co nejpozdější dobu řešení.

Jaký máte systém v plnění denních/týdenních úkolů?

Málokdo má každý pracovní den totožný, plný stále těch stejných stereotypních úkolů. Sepisujete si ráno (či předchozí den) body, které je potřeba řešit? Pokud ano, zde je pár tipů:

1. Pište si tam i malé dílčí a drobné úkoly.

I ty Vám zabírají čas. A když to sečtete, není toho času právě málo. Telefonát někomu? Vyřízení objednávky zboží? Hromadný mail dodavatelům?

2. Dopisujte průběžně.

Během dne se často vyrojí několik operativních úkolů, pište si je do seznamu průběžně. Máloco je víc demotivující, jako to, že po několika hodinách tvrdé práce neškrtnete žádný z velkých úkolů dne.

3. Pořadí na seznamu není určující.

Nemusíte postupovat v plnění úkolů přesně dle seznamu. Střídejte milé a méně milé povinnosti. Střídejte časově náročnější úkoly s těmi rychlými. Neupadnete tak do stresu, že práce neutíká, nic nemáte hotovo a především vás „úpíří“ úkoly nevysají, když je proložíte nějakými životabudiči.

Po práci legraci

Jak už jsme psali minule, naučme se práci „vypínat“. To, že odejdeme z kanceláře nebo ze svého pracovního prostředí automaticky neznamená, že máme padla. Pokud máme pracovní starosti, hlava často jede dál. Někdy to tak zkrátka situace vyžaduje a nic s tím neuděláme. Ale nenechme se tak drtit stále. Zásadní je i pracovní stresy prokládat osobní pohodou. Případné osobní stresy pak naopak můžeme prokládat pracovním zapřažením, ale o tom zase jindy.

Asi nikdo z nás se nemůže mít stále růžově, proto si pomáhejme střídáním „dobra a zla“, tvrdou prací a regenerací. Je to další krok, jak dopřát sobě, své hlavě i tělu dlouhodobé maximálně efektivní fungování.

Pokud si chcete přečíst více, a to třeba ze slov lékařských odborníků, nebo těch, kteří si cestami nahoru a dolu již prošli, čtěte další tištěný Business Leaders.

© Eva Roudnická

- Reklama -