6 zákonů obchodního úspěchu podle velkých lídrů

- Reklama -

Myslíte si, že ku svému velkému úspěchu potřebujete přijít s něčím zatím nepoznaným a musíte vymyslet něco, co tu ještě nebylo? Není náhodou, že hned několik velkých lídrů na konferenci Tajemství obchodu radilo „nevymýšlejte už vymyšlené“…

V chystaném vydání tištěného magazínu Business Leaders si můžete přečíst podrobné shrnutí konference Tajemství úspěchu, včetně tipů z přednášek těch největších českých obchodních lídrů.

Jaké jsou osvědčené tipy a triky lídrů k obchodnímu úspěchu, které prozradili a na kterých se shodli?

Nikdy nepřestávejte hledat nové nápady a příležitosti

Nezáleží, na jaké jste pozici, jak vysoko jste se vypracovali a kolik vydělali peněz. Je důležité neusnout na vavřínech. Ti nejúspěšnější lídři nikdy nepřestávají hledat nové nápady a přemýšlet o nových podnikatelských plánech. I když dosáhnete určité úrovně úspěchu, nepřestávejte hledat nové impulsy, které by Vás mohly posunout na další úroveň.

Nejúspěšnější podniky vždy vyhledávají nové nápady, stejně jako užitečné obchodní tipy a inspirace, které mohou využít. Pokud jen stojíte, pak se sami nabízíte riziku, že Vás ostatní předeženou a převálcují.

Náš zákazník, náš pán

Toto staré rčení ve svém jádru stále platí, nezapomínejme na něj. Neberme ani své dlouholeté zákazníky jako samozřejmost. Někdy se to stává, zvlášť pokud se s nimi nesetkáváte denně

Péče a servis o stávající zákazníky je stejné zásadní jako jejich získávání.

Dokonce i dlouhodobí zákazníci se mohou rozhodnout jít jinam, pokud mají pocit, že nedostávají úroveň služeb a pozornost, kterou si zaslouží. I když se zákazníkem právě nepotřebujete mluvit, scházejte se s ním, informujte ho o novinkách, udržujte vztah. Záleží už na Vaší pozici, typu firmy a oboru, v kterém se pohybujete, ale je důležité se se zákazníky vídat i v méně pracovní atmosféře (zvěte je na společenské či sportovní akce). Měli by se díky Vám stále cítit V.I.P., nejen ve chvíli, kdy uzavíráte smlouvu či spolupráci.

Využívejte i různé nástroje pro získání zpětných vazeb od zákazníků. Zpětné vazby jsou velmi důležité, neberte je na lehkou váhu, neodbývejte je obyčejným formulářem.

Buďte pozitivní a přemýšlejte ve velkém (Think Big)

Pro úspěch je zcela zásadní být o úspěchu předem přesvědčen, myslet pozitivně a mít pořádné ambice. Pokud si věříte na místo vedoucího oddělení, nikdy se nestanete generálním ředitelem. Nebojte se bát přemýšlet ve velkém, není to špatné, naopak. Své cíle a ambice mějte minimálně sami pro sebe jasné, nebojte se myslet dál a výš.

Jen pozitivitou a Think Big můžete učinit ve své kariéře obrovské kroky vpřed. Nedovolte, aby Vás Vaší rozjetou kariéru a zářnou budoucnost zastavilo jen Vaše malé myšlení nebo negativní myšlenky.

Plánujte a mějte vize

Dalším z jednoduchých, a přesto nejlepších obchodních tipů a triků je vždy plánovat dopředu. Nechcete se přeci dostat do pracovních nesnází posunem tržních sil nebo jinými problémy, které je možné předvídat, počítat s nimi a vzít je v úvahu.

Pečlivým plánováním se dá poměrně dobře ovládat pracovní osud a vyhýbat se některým problémům. Panická operativní rozhodování ve chvílích nouze nebývají promýšlená a jsou riziková pro Vaši další budoucnost.

Diverzifikujte klientskou základnu

Pokud chcete, aby vaše podnikání bylo dlouhodobě úspěšné, nemůžete si dovolit spoléhat se na malou klientskou základnu. Spoléhat se na jednoho nebo dva velké zákazníky znamená riziko, že se ztrátou jednoho z nich bude ohrožena naše firma.

Diverzifikace zákazníků je stejné jako diverzifikace investic. Ideální je rozmístit zákazníky i investice do různých odvětví a míst.

Podporujte doporučení

Jedním z klíčů k růstu jakéhokoli podnikání je získávat co nejvíce doporučení. Koneckonců, pokud jsou vaši zákazníci s Vámi spokojeni, proč by neměli rádi předat kontakt na Vás ostatním?

V novém vydání Business Leaders se dočtete víc, ale pokud zde shrnete základní pravidla dle nejednoho úspěšného lídra, jsou jimi: nepřestávat hledat nové příležitosti, klientský servis a péče, nebát se přemýšlet ve velkém, plánovat, diverzifikovat rizika a získávat doporučení. Není to zas tolik věcí, na které byste se jako lídři/budoucí lídři měli zaměřit, co myslíte? Ve všech těchto bodech jde jen o Váš přístup, nejde o žádné investování navíc.

© Eva Roudnická

- Reklama -