7 snadných tipů, jak si už konečně opravdu vytvořit návyk

- Reklama -

Chceme se učit anglicky, pravidelně číst nebo běhat, zhubnout, denně se vzdělávat? Vše, čeho chceme dosáhnout, vyžaduje, abychom dělali určité věci opakovaně a pravidelně. To víme. Tak proč je pro mnohé z nás tak náročné tyto snadné rady realizovat?

Do chystaného vydání tištěného magazínu Business Leaders jsme pro Vás připravili hned několik zajímavých článků, které se točí kolem tvorby návyků. Zajímá Vás, jak na to, nebo pro Vás vytvoření návyků není problém?

Existují určité kroky, které je třeba vyvinout k vytvoření nového návyku. A nejsou těžké. Zvládnete to i sami, bez trenéra, učitele, nutričního poradce… ti jsou v podstatě jen strážci vaší morálky k danému návyku. Po jejich pomoci můžete sáhnout, pokud sami k sobě nezachováte dostatečnou důslednost.

Jakmile sami dokážete realizovat svou osobní změnu, nastartuje to Váš nový životní styl.

Co tedy dělat pro změny, o nichž si uvědomujeme, že jsou potřeba?

1. Postupně, po jednom…

V lidské povaze je poměrně obvyklé, že chtějí mít všechno najednou. A kdykoli jde o rozvoj návyků, chtějí nahradit všechny své špatné těmi dobrými. Chceme třeba přestat kouřit, začít brzy vstávat a sportovat a pravidelně číst. A samozřejmě dochází k selhání. Zklamání nám pak zapříčiňuje začít znovu. Přitom však nejde o neschopnost, jde jen o špatný přístup a systém.

Správný způsob, jak to udělat, je pracovat vždy jen na jednom návyku. Cokoli chceme, je nutné soustředit se jen na to.

2. Začněme!

Začátek je nejtěžší a nejdůležitější částí procesu. Stačí začít. Pak si všechno sedne. Nečekejme na pondělí nebo na začátek příštího měsíce. Udělejme to hned.

3. Pojďme cestou malých krůčků

Rozdělme si zvyk, který chceme začít, do malých kroků. Pokud chceme začít běhat, nemůžeme se hned odvařit na desetikilometrové trati. Běhejme krátké úseky, jaké vydržíme, prokládejme je chůzí. Tělo si samo navykne a bude zvládat víc a víc, až se k těm deseti kilometrům propracuje a bude to pro něj naprosto samozřejmé. Netlačme na pilu, úspěch na cestě malých krůčku bude ohromující, uvidíte. Jen nepřestávat.

4. Buďme konzistentní

Konzistence je klíčem k úspěchu. Pokud chceme vstávat dříve, zvedněte se z postele před obvyklým časem, učiňte to každý den. Bez výjimek. Jakmile jednou porušíme, porušíme i podruhé a potřetí. Je dokázáno, že tři vynechání při tvorbě návyku jsou konečná stanice.

5. Najděme svému novému návyku parťáka.

Svůj nový návyk spojme s něčím, co už automaticky děláme. Pojďme do tělocvičny vždy hned po práci, meditujme hned po probuzení, čtěme vzdělávací materiály jako součást ranní rutiny apod. Naše zvyklost bude připomínka nového návyku a nebudeme mít ospravedlnění, abychom tuto akci vynechali.

6. Zaměřme se na akci a zapomeňme na chvíli na výsledky

Většina produktivních lidí je posedlá konečným výsledkem – čekáním na zlepšení, netrpělivostí, zdůrazněním a obavami o to, že když neuvidíme pokrok, pravděpodobně budete mít špatný výkon.

Místo toho zapomeňme na to, co se stane. Vytváříme svou budoucnost a nic jiného, ​​kromě toho, co děláme dnes, nezmění náš zvyk.

7. Užijme si proces učení

Učíme se něco nového, jsme na cestě k úspěchu, třeba na tuto dobu budeme jednou rádi vzpomínat. Užívejme si pocit zlepšování, nesoustřeďme se na nepohodlí. Buďme pozitivní a věřme ve své schopnosti. Vůle a motivace jdou ruku v ruce s pocity spokojenosti a těšení se na pozitivní změny.

Mějte na paměti těchto 7 snadných tipů a uspějete. Po změně jednoho zvyku pak bude mnohem snazší pracovat na druhém a být ještě lepší. A nenechte si ujít nový Business Leaders s dalšimi tipy úspěšných osobností. I ten je tu pro všechny, kteří se chtějí zlepšovat.

© Eva Roudnická

- Reklama -