Smart casual aneb Jak být nedbale elegantní, a přitom zaujmout

Smart casual pro ženy

Top

Pokud jde o vrchní díl oblečení, ženy mají větší výběr – muži jsou přece jen tlačeni do košil, případně triček. U ženy je důležité, aby top byl vždy tím elegantním kusem, zatímco sukně nebo kalhoty už mohou být neformálnější.

Pro blůzy nebo halenky se hodí květované vzory, konzervativním standardem je klasická bílá blůza nebo košile či top bez rukávů.

Blejzr nebo sako

Podobně jako u mužů platí, že DOBŘE PADNOUCÍ sako nebo blejzr vypadají vždy elegantně. V barvách se ženám meze nekladou. Světlý se hodí do nastupujícího léta, ale kde je světlý top, neškodí ani černé sáčko.

Sukně nebo šaty

Pamatujme, prosím, že smart casual není business casual. To druhé znamená spíše ležérní oblečení pro obchodní příležitosti, tedy úzké kalhoty, kostýmek, komplet. My potřebujeme oděv sice elegantní, ale přitom neformální.

Jak sukně, tak šaty jsou pro smart casual skvělou volbou. Má to však dvě ALE. Za prvé se ujistěte, že šaty ani sukně nejsou příliš krátké. Vypadat sexy není účel pracovního jednání. Muže to může vyřadit z provozu a ženy naštvat. A za druhé dbejte na to, aby horní polovina šatů nebo svršek k sukni působily elegantně.

Můžete zvolit i květinové vzory, ale pozor, nejdete na pláž. Na obrázku je elegantně-nedbalá varianta.

Kalhoty

Přiléhavé džínsy nebo plátěné kalhoty jsou přijatelné. Ale kalhoty musí být bez přehnaně extravagantních ozdob a děr. Kalhoty společně s blejzrem a botami na podpatku vypadají šik.

Boty

Zvolit lze většinu bot – lodičky, nazouvací i boty na podpatku (báječné k džínsům). Ba dokonce někdy i bílé tenisky (viz foto nahoře) splňují parametry, hlavně aby nebyly špinavé nebo ošuntělé.

Nedbalost není totéž co zanedbanost. A dress code neznamená člověka sešněrovat, ba naopak – uvolnit uzdu jeho fantazii a kreativitě v rámci dané příležitosti.

Jaké oblečení volit do práce?

Jak co nejmenší počet kusů sladit v co největší počet kombinací?

Jak být pokaždé trochu jiní, a přitom ctít firemní kulturu?

Myslete na svůj první dojem. Různé psychologické triky, které příznivě působí na druhém, rádi ukazujeme v magazínu BUSINESS LEADERS. Zasíláme přímo na Vaši adresu, pokud ji uvedete zde.

(Elektronickou verzi v mobilním telefonu nebo tabletu můžete číst zde.)

© Petr Casanova