Odbornice na UX je v Praze. Stihnete ji na konferenci?

Jaime Levy
- Reklama -

Máte svůj web?

A záleží Vám na tom, jak se na něm návštěvník cítí, jaký zážitek si z něj odnese?

Pokud ano, pravděpodobně víte, že UX není jen náhodný shluk písmen, ale zkratka pro User Experience – právě ten uživatelský zážitek.

A pokud Vám není návštěvník lhostejný a o UX jste se zajímali, možná jste narazili i na knihu UX strategy od autorky, která je obecně považována za gurua této disciplíny a už 30. května vystoupí na konferenci v Praze 5!

Poslechněte si ji osobně!

Všechno začalo v roce 1990, kdy JAIME LEVY studovala interaktivní komunikaci na New York University (NYU). Vzpomíná na až neuvěřitelně vzrušující časy, které ji výrazně posunuly k její další kariéře: „Byla jsem obklopena lidmi, kteří se opravdu snažili posouvat technologie. Pamatuji si, že už tehdy jsme experimentovali s virtuální realitou, četli cyberpunkové knihy… Ten čas byl skvělý pro to nechat se úplně pohltit novým nastavením mysli, které říká: ,Tak hele, nebudu se bát technologií jen proto, že jsem holka a nejsem programátor!‘ “

Dnes to zní těžko pochopitelně, ale Jaime, která se narodila v Hollywoodu a studovala v San Franciscu, neměla žádný zájem zůstat po dokončení bakalářského studia (1988) v dnešní Mekce technologií. „Apple tehdy teprve začínal a ani to s ním nevypadalo moc nadějně, Sillicon Valley nebylo ani zdaleka tím, čím je dnes. Já tehdy chtěla do New Yorku, protože tam byli umělci, kteří chtěli svojí tvorbou zasáhnout, a já mohla být součástí té scény s neskutečnou energií… Chtěla jsem žít na stejném místě jako Patti Smith nebo Allen Ginsberg. Cítila jsem, že můžu dosáhnout čehokoli, protože mě obklopují tito lidé.“

Jedna věc je něco vytvořit…

V New Yorku propadla Jaime nadobro nejnovějším technologiím a v roce 1990 začala vydávat elektronické magazíny Cyber Rag a Electronic Hollywood, distribuované na 3,5palcových disketách. „A rychle jsem se naučila, že jedna věc je něco vytvořit, ale úplně jiná věc je, že se pak musíte hodně otáčet, aby se dostala do ruky lidem.“

… ale jak to dostat k lidem?

A tak udělala všechno pro to, aby se její diskety dostaly lidem do podvědomí. „Posílala jsem je do magazínů, aby o nich psaly články, vzala jsem je a roznesla do knihkupectví. Tam se mě ptali, co to má jako být. Řekla jsem, ať si to vezmou zadarmo, a pokud se něco prodá, můžou mi poslat peníze.“

To se nakonec ukázalo jako skvělý krok, když si z knihkupectví odnesl disk například Billy Idol a přivedl Jaime do EMI jako designérku doprovodného multimediálního disku, který vycházel s jeho albem Cyberpunk. V průběhu devadesátých let se potom podílela na mnoha multimediálních projektech pro společnosti jako Viacom nebo IBM, přičemž ještě stihla vyučovat elektronické vydavatelství a design uživatelského rozhraní na NYU.

Od knihy k přednáškám

Poté, co praskla DotCom bublina a 11. září vysálo z New Yorku energizující kreativní ovzduší, rozhodla se Jaime pro přesun zpět do Kalifornie a nový začátek. Začala působit jako profesorka na UCLA (University of California, Los Angeles) a naplno se věnovat UX designu. V oboru také založila svoji druhou firmu, konzultantskou agentutu JLR Interactive a v roce 2015 vydala knihu, která je považována za určující dílo samotného oboru UX strategie.

Proslýchá se, že Jaime má v úmyslu už během roku 2018 přestat se svými přednáškami objíždět svět a naopak se soustředit na další rozvoj svých aktivit v domácím prostředí. Opravdu by se tak mohlo stát, že konference X4B, konající se již 30. května 2018 v pražském MSD Five, by mohla být na nějakou dobu poslední příležitostí potkat Jaime osobně a slyšet její přednášku nebo se zúčastnit worskhopu, na kterých pomáhá účastníkům po celém světě posunout „zážitky“ jejich zákazníků na další úroveň.

Pokud se chcete učit User Experience od ženy, kterou můžeme nazvat legendou, nenechte si ujít jedinečnou příležitost, která je opravdu na dosah.

Více o zdokonalování vlastních projektů najdete v tištěném magazínu Business Leaders. Inspirujte se od těch nejlepších!

© Štěpán Unar

- Reklama -