Chtěli jsme dát lidem kus přírody, tak jsme ho zmrazili, říká tvůrce jiných nanuků

Kevin Vondráček, spoluzakladatel Do:Pusy
- Reklama -

Mají dva stánky v Praze. Prodávají v kavárnách. Uhánějí je obchody se zdravou výživou. KEVIN VONDRÁČEK se s kamarádem vrhli na výrobu přírodních nanuků. Žádné instantní pochoutky plné cukru, ale osvěžení výhradně z čerstvých surovin – ovocné, tvarohové, ale i krajně neobvyklé, například s příchutí originálního zeleného čaje matcha nebo italského vína prosecco.

Kevine, kde jste se inspirovali?

„No, tak vyrábět zmrzlinu na dřívku samozřejmě není nic nového. Ale dělat to po našem, to mi napověděl kamarád. Něco podobného ochutnal v jižní Americe. Přebytky ovocných trhů se tam přes noc mění na svěží zmrzku na dřívku, a to všemožných chutí a barev.“

Váhal jste, zda do toho jít u nás?

„Pracoval jsem tehdy jako barman a se zájmem jsem vyráběl vlastní složky do koktejlů a limonád. Šlo to dobře na odbyt. Říkal jsem si, že do výroby balené zmrzky na dřívku je to vlastně jen krůček, hehe.“

„Chtěli jsme dát lidem kus přírody. Tak jsme ho zmrazili.“

S čím jste se nejvíce potýkali?

„Nejvíce vlastně se vším. Zhruba v tomto pořadí: Nejdříve s penězi a s časem, pak s penězi a zaměstnáním, pak s nedostatkem znalostí a utkvělými mylnými představami o tom, jak věci fungují. Pak opět s časem, skladovacími prostory, výrobními prostory…“

Žádná fáze Vás neodradila?

„Na to se musíš správně dívat. V každé výzvě jsem viděl pokrok a s každým řešením problémů nebo vlastních chyb přicházely a přicházejí zkušenosti. Takže zatím dobrý.“

Kolik rukou a nohou Vás prozatím na všechno je?

„V jádru jsme dva, já a Martin Haberle. Oba jsme v podstatě takové švýcarské nožíky – když je potřeba, musíme zastat jakoukoli funkci. Ale lidí je samozřejmě potřeba víc.“

Jednoduše balené přírodní zmrzliny jsou žádané i v kamenných obchodech.

Jak to řešíte?

„Jsme v začátcích a zmrzlina je v našich krajích ještě ke všemu sezonní záležitost, tak si najímáme pouze brigádníky. Když to sečtu – do výroby, na naše pražské stánky a na akce po republice, kterých je pro tuto sezonu asi patnáct, celkem to tedy vychází, že nás ve špičce léta je asi deset až dvanáct.“

Jde Vám i manažerská práce?

„Řídíme lidi tak, jak v tuto chvíli umíme. Přistupujeme k jejich zaškolení tak, že všechno se dá naučit a šikovnost nejsou žádné čáry. I my se učíme. Ale jednou v tom budeme dobří.“

Kde jste nabrali sebevědomí?

„Ještě když jsem trávil zimu pracovně v Norsku, upozornil mě kamarád na jednu soutěž podnikatelských nápadů. Byly dva dny do dedlajnu a já jsem si řekl: Proč ne? Podle údajů z první/nulté sezony jsem rychle vyplnil přihlášku. Vůbec jsem neřešil, jestli něco můžeme vyhrát, bylo to spíše spontánní počin – chtěli jsme si hlavně poslechnout semináře, něčemu se přiučit a potkat se s mladými podnikateli z našeho Karlovarského kraje. K našemu překvapení jsme T-Mobily Rozjezdy vyhráli. Kromě drobné publicity, finanční odměny a pár dalších užitečných věcí jsme si odnesli právě to sebevědomí, které můžeme vložit do našich produktů.“

Také si pohráváte s nápadem, který stojí za vyzkoušení? Nevíte ale, jak začít, jak produkt zviditelnit nebo jak ho vůbec prodávat? Inspirujte se v magazínu Business Leaders, který ukazuje postupy krok za krokem.

Starší vydání můžete získat ještě zde. Kromě tištěné verze můžete číst magazín i elektronicky na cestách.

© Petr Casanova

- Reklama -