Prodeje módních e-shopů rostou. Využijete také trend?

- Reklama -

Podnikáte v módě? Nebo hodláte při zaměstnání rozjet nějaký e-shop s oblečením, které jste okoukli na dovolené v zahraničí? Doba Vám přeje.

Obraty internetových obchodů totiž rok od roku rostou, a to i v oblastech, kterým se tolik nevěřilo. Vždyť kdo by si nakupoval oblečení nebo obuv on-line, když si nemůže produkt vyzkoušet na sobě – co když nebude pasovat? Jenže i s tím se už obchody i zákazníci, zdá se, směle vyrovnávají. Podle aktuálního průzkumu Rondo.cz nakupuje tento sortiment na e-shopech pravidelně přes 52 % Čechů nakupujících na internetu. Každý třetí z nich tak činí již déle než dva roky a 22 % procent internetových zákazníků se odhodlalo k on-line nákupům módy v posledních dvou letech a pokračují v tom. Podle expertů se čeká další boom s nástupem technologií rozšířené reality a umělé inteligence. Ve světě již progresivní projekty v módním byznyse fungují a jejich masivní rozšíření se očekává.

Zážitkové nakupování

Co zlomilo zákazníky? Zjevně digitální technologie a umělá inteligence. Do celého maloobchodu vnášejí trendy, které ještě před pár lety neznal. A díky nim v posledních letech rapidně roste i nákup módy on-line. V českém prostředí je průkopníkem nákupů módy on-line hlavně Zoot.cz. Dokázal totiž kromě širokého a rychle dostupného portfolia módních značek nabídnout zajímavý zážitek a servis.

Technologie Obsess už pomáhá dělat virtuální módní přehlídky v jiných kulisách.

Společnost Accenture ve své každoroční studii Technology Vision zmiňuje například společnost CameraIQ, vyvíjející mobilní kamerové technologie nebo platformu virtuální reality pro zážitkové nakupování Obsess. Mobilní 3D kamery zákazníkovi automaticky určují velikost oblečení a zprostředkovávají nabídku relevantních možností a kombinací. Vedle běžného zprostředkování prohlédnutí zboží z různých úhlů nebo volby jeho barevných variant umožňuje technologie i vizualizaci oblečení na vlastní postavě. Zákazník pak zvolí ideální variantu i vyhovující velikost a zároveň v aplikaci vyřídí platbu i objednávku dodání.

V některých obchodech již dávají na vyzkoušení speciální brýle s augmentovanou realitou. Můžete vidět kompletní nabídku, ale také jak by oblečení vypadalo na Vás.

Rychlá služba

Prostředí internetu navíc dává zákazníkovi možnost vyhledání, prohlédnutí a porovnání velkého množství zboží. Lukáš Vršecký z digitální platformy Rondo.cz však tvrdí, že budoucností maloobchodního prodeje nejsou jen informace, ale hlavně zážitek a emoce. „Firmy, které dokážou toto realizovat a začlenit do své DNA jako první, získají obrovskou výhodu. Koncept gamifikace nakupování, který do nákupního procesu vnáší hru a odměnu, je jedním z takových řešení. Pomocí tohoto nástroje lze zvyšovat loajalitu, prodeje a počty zákazníků, ale také zákazníky lépe poznávat a nabízet jim přesně to, co chtějí.“

Internet má to, co osobní kontakt nezvládne. Data.

  • Kolik minut byl kdo na prodejně
  • Co se mu líbilo
  • Odkud pochází

To jsou cenné informace, na kterých se zapojením technologií stojí další komunikace se zákazníkem. „Samozřejmě, i kamenné obchody mají možnost data o zákaznících získávat. Musejí však za tyto informace nabízet zákazníkovi odměnu na platformě věrnostního programu, který navíc bude spojen se zábavnou hrou o hodnotné ceny. I tady se tedy může stát, že kamenný obchod bude mít základní digitální informace a svůj vztah se zákazníkem na jejich základě rozvine,“ dodává Vršecký.

Chcete zkusit vlastní podnikání? Nevíte ale, jak začít a krok za krokem postupovat? Nechte se vést magazínem Business Leaders. Provádí Vás nejen procesem úspěchu, ale i příběhy úspěšných podnikatelů a jejich zkušenostmi, doporučeními.

Magazín je možné získat pouze zde.

Petr Casanova

- Reklama -