5 důkazů, že podnik drží krok s digitální dobou

- Reklama -

Vlastníte malou firmu? Podniky do devíti zaměstnanců v Čechách tvoří drtivou většinu: 95 %. Silná konkurence, že? Využití moderních on-line nástrojů je v tomto případě klíčové. Podle statistik vyhledává až 90 % lidí informace o malých českých firmách a jejich produktech na internetu. Je doba digitální. Tady je pět důkazů, že s ní držíte krok:

1. Máte webové stránky

Zdá se to být banální, ale ve skutečnosti existuje stále mnoho malých firem, které webové stránky buď vůbec nemají, nebo jim na nich chybí zásadní informace. „Typickým příkladem jsou restaurace,“ říká Jiří Jimelka, ředitel společnosti J.I.P., která nabízí pomoc menším firmám v nesnázích. „Mnohdy se můžeme setkat s tím, že vůbec nemají webové stránky s informacemi, jako je otvírací doba, kontakty nebo denní menu. Zbytečně tak přicházejí o zákazníky, kteří si často raději vyberou podnik, jenž tyto informace on-line nabízí,“ dodává.

2. Vaše stránky jsou optimalizované

Tvorbou webu to začíná, ale rozhodně nekončí. Aby si vašich stránek všimlo co nejvíce potenciálních zákazníků, je třeba mít je optimalizované pro internetové vyhledávače. Jedná se o vytváření a úpravu stránek takovým způsobem, aby ve vyhledávačích přirozeně, organicky získaly lepší pozici. V angličtině existuje pro tuto optimalizaci a její nástroje zkratka SEO (tj. Search Engine Optimalization) a dnes se jí zabývá řada odborníků.

3. Mail’s not dead

aneb váš mail neumřel, trvá, a vy ho řádně využíváte ke komunikaci s potenciálním klientem. V době přehlcených elektronických schránek je sice pořádná výzva ho zaujmout, ale možné to je. Za takové konkurence nicméně není na škodu vzít si na pomoc zkušeného markeťáka. Podle Kateřiny Fišerové, manažerky aplikace SmartEmailing, je třeba dbát hlavně na zajímavý obsah a kvalitní databázi adresátů.

4. Socializujete se

Sociální sítě jsou jedním z nejúčinnějších nástrojů firemní propagace, protože se na nich ocitáte v těsném kontaktu s vašimi potenciálními i stávajícími klienty. Cílení placených (ale i neplacených) příspěvků je navíc velmi přesné, a lze je tak snadno zaměřit jen na konkrétní skupinu uživatelů (například dle lokality či věku). I v případě sociálních sítí je důležité zajistit kvalitní obsah. Propagace vhodně zvoleného příspěvku na sociální síti Facebook pak může za pár stokorun oslovit řady zákazníků.

5. Vyvíjíte mobilní aplikace

Počítač nebo notebook u sebe po kapsách nenosíme, zato na mobilu jsme dnes téměř nepřetržitě. Zvažte tedy, zda by vašim produktům neslušela mobilní aplikace na míru. Hodit se může třeba pro zákazníky e-shopů nebo podniků nabízející možnost on-line rezervace. Přes aplikaci lze také informovat o různých akcích jako v případě e-mailingu a tak dále. Představivosti se meze nekladou.

Více tipů, jak vylepšit své obchodní dovednosti, najdete v tištěném magazínu Business Leaders. Objednat si jej můžete zde.

Barbora S.

- Reklama -