Finanční poradenství: Jakou má budoucnost a jak se pozná profík?

- Reklama -

V oboru je už dvanáct let a o finančním poradenství má větší přehled než většina populace. Stanislava Lišková je od roku 2014 majitelkou vlastní franšízy v síti Partners, největší finanční poradenské společnosti u nás. Se svým marketem se přitom brzy po založení dostala do top trojky ze sedmdesáti existujících v síti. Je také držitelkou prestižního ocenění pro poradce, certifikátu EFA. Co musí podle ní umět skutečně dobrý poradce? A jakou budoucnost má při rostoucím zájmu o zprostředkovatelské služby finanční poradenství při bankách?

Nejvíce klientů finančního poradenství stále drží bankyproč? Vy přece nabízíte mnohem širší škálu produktů.

Je to tradice, zvyk, konzervativní přístup k penězům. Ale i relativně krátká doba existence finančního poradenství u nás, přičemž nejstarší banky působí v České republice přes 150 let. Banku klient potřebuje kvůli účtu, aby mohl přijmout peníze a zase je někam odeslat. Ale vše ostatní vyřeší lépe s poradcem, banka je v tuto chvíli pouze poskytovatelem produktu.

Zájem o vaše služby narůstá. Jakou má tedy poradenství finančních domů vůbec budoucnost?

V případě dalšího rozvoje společností, zabývajících se finančním poradenstvím, nebude poradenství finančních domů dávat smysl. Banky zůstanou poskytovatelem produktů a budou se muset mnohem více snažit, aby jejich nabídka odpovídala poptávce klientů a jejich poradců, kteří potřeby klientů znají mnohem lépe. Což by v důsledku mohlo vést ke kultivaci trhu a pro klienta i k lepším produktům.

Finanční poradce ve společnosti typu Partners nabízí širokou škálu služeb. Musí mít jistě větší přehled než jeho souputník z banky. Je to tak?

Rozhodně ano. Bylo to tak vždycky, protože udržet si přehled z tolika oblastí je obtížné. Dnes je to pro mnohé o to náročnější, že stát zvyšuje dohled nad finančním trhem a zpřísňuje podmínky, kdo může tyto služby poskytovat. Což je principiálně v pořádku.

Pro poradce, který nabízí služby napříč finančním trhem, to znamená, že musí mít akreditované zkoušky České národní banky na úvěry, pojištění, investice, penze, investiční poradenství. A jedná se o náročné zkoušky.

Budu mít nějaké výhody, pokud uzavřu smlouvu u vás, a ne v bance?

Když uvádíte příklad banky, tak ano. Například vzhledem k objemům hypoték, které přes banky pro naše klienty vyřizujeme, pro ně máme určité výhody. Slevy na úrokové sazbě, odhady zdarma a podobně. Ale to, v čem je zásadní rozdíl, je, že já nejdříve s klientem proberu, jaké jsou jeho plány, co potřebuje, pak se rozhodneme, jaký typ produktu k tomu použít, a až na závěr od které společnosti (banky, pojišťovny aj.). Což je proces, který s ním přepážkový pracovník žádného obchodního domu takto neudělá.

Nabízíte také vlastní produkty. Ty najde klient exkluzivně u vás?

Ano, nabízíme. Některé z nich jsou exkluzivní produkty u našich obchodních partnerů, jiné jsou naše vlastní. Například podílové fondy Partners investiční společnosti, anebo produkty partnerů, kde máme majoritní podíl.

Otočte, prosím, na 2. stránku.

- Reklama -