Zaměřeno na dámy: Femme Palette a #holkyzmarketingu pomáhají s hledáním kontaktů i práce

- Reklama -

Rády se seznamujete s inspirativními ženami okolo vás? Potřebujete poradit, podpořit, nebo zaškolit? Pak, milé dámy, pokračujte ve čtení.

Femme Palette

Femme Pallette je unikátní platforma dua Klára Gajová a Lucie Neumanová, díky níž se ženy žijící v Česku mohou profesně vzdělávat, vzájemně inspirovat a získávat cenné kontakty. Ve Femme Palette si prostřednictvím eventů, skupinových setkání a on-line komunikace můžete najít nové přítelkyně, mentorky a kolegyně z oboru, s nimiž budete na jedné vlně.

„V Čechách se o tom tolik nemluví a mnoho žen si to neuvědomuje, ale v Evropské unii je Česko na předposledním místě v platové nerovnosti, ženy u nás vydělávají o 21,8 % méně než muži. Snažíme se tohle změnit tím, že vytváříme pro ženy prostor ke spolupráci, rozvoji a získání cenných kontaktů,” tvrdí zakladatelky. Klára vede tým konzultantů v pražském start-upu, zabývajícím se datovou podporou, zatímco Lucie žije v San Franciscu, kde pracovala pro marketingové start-upy. Teď se věnuje designu webových aplikací.

Ve Femme Palette se potkávají ženy různých národností i profesního zaměření a aktuálně jich je v projektu registrováno přes osm set. Na networkingové akce a eventy jich obvykle přijde okolo sedmdesáti – setkání jsou různého zaměření od obecnějších témat kariérního rozvoje až po ta úzce profilovaná. Na posledních akcích se diskutovalo například o tom, jaké je pracovat v IT odvětví, nebo jak žít více ekologicky. Eventy přiom probíhají v Praze na různých zajímavých místech, jakými jsou coworkingové prostory, kanceláře start-upů nebo kavárny.

Úspěšnou součástí porojektu je také mentoring program, kdy jsou členky na tři měsíce propojeny s expertem v oboru, se kterým si na začátku stanoví cíle a prostřednictvím osobních setkání nebo například Skype se jich ve spolupráci s mentorem snaží dosáhnout. Členky Femme Palette se také mohou zapojit do úzce profilovaných skupin, zaměřených například na obor marketingu nebo designu, v rámci nichž jsou pořádány tématické workshopy. S Femme Palette si ale můžete i odpočinout a relaxovat v rámci skupinové jógy nebo běhu a najít si přítelkyně s podobným smýšlením, zaměřením a zájmy, jako máte vy.

A proč právě Femme Palette? Je to místo, kde se ženy spojují, doplňují a vytvářejí dohromady něco jedinečného – stejně jako barvy na malířské paletě. Pokud sympatizujete s vytvářením profesních sítí napříč odvětvími, komunitní mentalitou nebo máte pocit, že máte co předat jiným ženám ze své praxe, můžete se do Femme Palette jednoduše zapojit. Vše, co je třeba, se dozvíte na internetových stránkách.

#Holkyzmarketingu

Také facebooková komunita #Holkyzmarketingu si dává za cíl propojit ženy mezi sebou, na rozdíl od Femme Palette je ale úzce oborově zaměřená. Založila ji Pavlína Louženská, kterou jste mohly vidět na naší nedávné konferenci Věřily, že můžou (více o BL konferencích najdete v záložce horní lišty webu). Rozhovor se zakladatelkou, která šéfovala například marketingu on-line obchodu s módou Zoot, si pak můžete přečíst v posledním vydání tištěného Business Leaders.

Cílem komunity je dát ženám prostor růst, inspirovat jedna druhou, a díky tomu si zlepšit know-how i získat odvahu. „Sheryl Sandbergová ve své knize Opřete se do toho píše: ,Neseďte v koutě, sedněte si k jednacímu stolu!´I to je myšlenka Holek z marketingu,“ říká Louženská. V komunitní společnosti se přitom spojují juniorky i zkušenější expertky z Prahy i regionů, start-upů i korporací, které se zajímají o marketing, reklamu a technologie. Komunita na Facebooku přitom čítá už téměř 15 tisíc členek. Můžete tu najít zajímavé nabídky práce nebo třeba tipy, kde sledovat oborové trendy, vzdělávat se a mnoho dalšího. Mimochodem, díky #holkyzmarketingu jsme nedávno přivítaly do týmu i jednu naši novou kolegyni.

Pavlina Louženská je navíc známá tím, že podporuje ženy v nelehkých situacích, kterým například chybí finanční prostředky na vzdělávání. Pro maminky na mateřské nebo studentky tak nabízí kurzy v rámci komunity za zvýhodněných podmínek. Přestože se za ně (většinou) platí, pro ně mohou být zdarma, stačí požádat zakladatelku a její tým. Do projektu se můžete zapojit přímo na facebookové stránce komunity.

Hodně štěstí!

Barbora S., Barbara Vaňková