Startup EMU měří náladu v českých firmách. Od investorů už získal 20 milionů Kč.

- Reklama -

„Blbá nálada” je problém, se kterým se potýká řada firem. Někdy přitom stačí málo, aby se atmosféra vyčistila a lidé byli spokojenější. Český technologický startup EMU (Employee Mood Up) nabízí řešení, jak identifikovat a jednodušeji řešit problémy zaměstnanců, které jsou logicky často skryté. 

Jedná se o aplikaci, která adresně či anonymně sbírá data o náladě a emocích v kanceláři, přináší ucelenou zpětnou vazbu a dokáže efektivně zvednout spokojenost jedince i celého týmu. Služba je tak užitečným pomocníkem jak pro manažery, pro které znamená detailnější přehled o jejich týmu, tak pro samotné pracovníky, kterým nabízí kýžené řešení jejich frustrací, na něž by jinak mnohdy nebyl prostor nebo čas. 

V pilotním režimu už EMU pomohlo několika firmám včetně Českých Radiokomunikací, do ostrého provozu pro širší veřejnost vstoupí v květnu tohoto roku. Celková výše investice do projektu zatím dosáhla 20 milionů Kč, které do EMU vložila skupina angel investorů, v čele s Radkem Švecem.

EMU je sice momentálně plně připravené na ostrý provoz, to však neznamená, že je jeho vývoj u konce. „Nově získaná data nám pomáhají EMU vylepšovat každým dnem. Do produkčního provozu proto už brzy uvedeme funkce založené na sofistikovaných matematických modelech, které budou schopné dát na první pohled nesouvisející informace do kontextu, interpretovat je manažerovi nebo dokonce predikovat další vývoj. Už dnes jsme pro nastavení automatických upozorňování využili predikce za pomoci neuronových sítí,” říká externí konzultant EMU a odborník na matematickou socio-dynamiku Doc. Milan Krbálek PhD. z katedry matematiky Fakulty jaderné a fyzikálně inženýrské v Praze.

EMU funguje jako mobilní aplikace a webové rozhraní. Prostřednictvím jednoduchého systému smajlíků s možností dobrovolně přidat další informace mohou zaměstnanci sdělit, jak se v práci cítí, co je aktuálně trápí a jaké mají návrhy na zlepšení situace. Zároveň pak v reálném čase vidí, jak s tímto podnětem firma naloží a zda má nějaký reálný dopad. 

Zajímá vás více úspěšných českých start-upů? Nezapomeňte na na náš tištěný mazagín Business Leaders. Vychází už na konci dubna, tentokrát s podtitulem „z nuly na sto“.

Petr Klečka