Šéfka českého Waterdropu: Revoluční kapsle oživující vodu prý změní celý nápojový průmysl

- Reklama -

Waterdrop je původem rakouská značka unikátních vitaminových kapslí, které se rozpouští ve vodě – tu osvěžují různými ovocnými a bylinnými příchutěmi, a to bez umělých barviv nebo konzervantů. “Náš mikrodrink je definován jako potravina, ve které je vysoký obsah zdravých látek. Není to ale žádné lepidlo, v kapsli nejsou stabilizátory ani cukr, jen vitaminy a antioxidanty,“ vysvětluje česká šéfka brandu Kateřina Navrátilová. „Naším velkým štěstím je, že jsme přišli na český trh ve správnou dobu. Lidé přemýšlí o tom, co konzumují a my perfektně nahrazujeme veškeré slazené nápoje. Víte, že v minerálce nebo dětském pití je v objemu 1,5 litru až 20 kostek cukru?“

Kateřina Navrátilová, Managing Directorka českého Waterdropu

Jak na tom byla značka Waterdrop v době, kdy probíhala jednání o jejím vstupu na český trh? Byl riskantní?

Byl. Vycházeli jsme jen z potenciálu značky, o kterém jsme nicméně byli přesvědčení. V době, kdy jsme uváděli Waterdrop na český trh, vystupoval v Rakousku už jako etablovaná značka, ale o velkých hráčích na trhu jako je Německo, Francie nebo Velká Británie, kteří jsou teď v jednání, se pouze mluvilo. Teď je z Waterdropu nový lifestylový trend. Mění nápojový průmysl, což je z důvodu velké produkce plastu a převozu vody nevyhnutelné.

Nejsou náhodou vaše kapsle také v plastu?

Ano, bohužel. Chtěli jsme to celé dělat úplně bez jeho použití, ale protože Waterdrop je definován jako potravina, musel by být bezplastový obalový materiál naprosto vodě a vlhku nepropustný a takových je opravdu málo. Navíc samotná výroba těchto „ekologických“ materiálů paradoxně zatěžuje životní prostředí natolik, že by jejich použití vůbec nedávalo smysl a ještě bychom museli do kapslí přidávat konzervanty. Proto je v tuhle chvíli logičtější zabalit kapsle do recyklovatelného plastu. Sami se nicméně snažíme peněžně přispívat na vývoj nové neplastové varianty, která bude šetrná k životnímu prostředí již od chvíle výroby. Mimochodem, z materiálu na jednu pet lahev se nám podaří zabalit 500 kapslí Waterdrop.

Z jediné „petky“ až 500 Waterdrop kapslí.

Jak jste značku připravovala před spuštěním prodeje?

O půl roku po jednání s Vídní jsme otevřeli český e-shop, to bylo v červnu 2018. V tomhle mezidobí jsem byla v celé firmě sama a připravovala jsem Waterdrop na český trh. Musíte vytvořit pořádný byznys plán, dobrým základem do budoucna je pak vybudovat si marketingové strategie, rozmyslet si, kde budete značku propagovat, jak bude probíhat komunikace na sociálních sítích a tak dále. Je nutné najít kvalitního člověka, který se bude starat o PR, užitečné je také informovat předem redakce, aby se o výrobku psalo jako o novince. Během půl roku jsem také musela zařídit veškeré právní věci a povinnosti, které souvisejí se vstupem značky na trh, to znamená potravinářské kontroly, designy, obalové materiály, nasmlouvání dodavatelů, dopravců… Pro dvě země teď přitom tým českého Waterdropu tvoří sedm lidí včetně účetní a stážisty.

Zastupujete i Slovensko?

Ano, na slovenském trhu jsme pár týdnů. Podle toho, jak to na něm funguje teď, to vypadá, že budeme raketoví. Přijali to velmi brzy. Přece jenom jsme byli jeden národ a závidíme si to, co druhý nemá.

Jak jste oslovovali první klienty?

Když jsme začínali v Čechách, udělali jsme kampaň „Zapiš se a ochutnej“. Během deseti dní se nám podařilo získat 18 tisíc emailových adres. To jsme byli v naprostém začátku, neměli jsme ještě ani e-shop. Napsala nám třeba paní, která vede mateřskou školku a rozeslala naši kampaň všem rodičům. Poslali jsme jí pak Waterdrop na celý rok pro všechny děti. Také nám psaly maminky, jejichž děti pijí příliš slazených nápojů nebo jsou i diabetiky, že by chtěly změnit jejich návyky, z Waterdropu měly velkou radost. Na opravdu zdravou formu nápoje, pokud nechcete pít čistou vodu, není lehké přejít. A pokud dítě přejde z hodně slazeného nápoje na ochucenou minerálku, tak tím také nic moc nevylepší.

Extrakty ze superpotravin, vitaminy, antioxidanty i minerály.

Jakto?

Protože v ochucené minerálce je asi dvacet kostek cukru. Podobné je to u dětských pitíček, musí tam být cukr, jinak by dětem podle výrobců nechutnala. Je spolu s glukózovými sirupy dnes v podstatě ve všem a pokud jsou na něj děti zvyklí, je dost těžké ho odbourat.

V minerálkách jsou navíc prokázané i občasné zbytky různých pesticidů. Nevíte, jak dlouho voda v plastové láhvi leží, kde byla skladována a podobně. Plast vždy vodu ovlivní a nechápu, proč Češi kupují balenou z druhého konce republiky, když je ta z kohoutku u nás skoro všude pitná a mnohem zdravější. Upravit se dá lehce, konvicí s filtrem, která zastaví usazeniny i chlór.

Jaké další prospěšné látky kapsle obsahují?

Extrakty z bylin a ovoce, vitaminy a antioxidanty, a to všechno v přísně testovaném množství, díky kterému můžete vypít denně kolik unesete a tělo přitom bez problému vstřebá všechny látky obsažené v tabletě. Při vyvíjení chutí jednotlivých kapslí při tom dbáme na to, aby byly něčím opravdu zajímavé a donutily člověka vypít doporučené dva litry denně.

Jakou má Waterdrop konkurenci?

Prakticky žádnou. Podobné jsou šumáky, ale kapsle Waterdrop oproti šumivým tabletám nejsou žádné lepidlo, nejsou tam stabilizátory ani cukr. Nabízíme opravdu zdravou potravinu, kterou vyrábíme ve spolupráci s lékařským dozorem. Naším velkým štěstím přitom je, že jsme přišli na trh v době, kdy lidé opravdu přemýšlejí nad tím, co dostávají do těla. Už teď máme úžasný obrat a nadprůměrná čísla.

Co všechno má šéfka českého Waterdropu na starost a jak se k práci dostala?

Které marketingové strategie jí u nás pomohly uspět?

A proč ještě není v Čechách Waterdrop dostupný v kamenných prodejnách a supermarketech podobně jako v Německu?

Celý rozhovor s vysoce půvabnou, inspirativní šéfkou českého Waterdropu Kateřinou Navrátilovou, čtěte v aktuálním vydání magazínu BL.

©Barbora Sirová