„Nemusíte aplikovat všechny marketingové nástroje – ale dostaňte zprávu k zákazníkovi,“ radí Hošek

Martin Hošek dlouhodobě působí hlavně v bankovním sektoru: stavěl on-line pro Citibank, vedl marketing v mBank, byl u zrodu Air Bank a aktuálně vede marketing J&T Banky. Přitom říká, že marketingové skills vás žádná škola nenaučí. Musíte si je „odžít“.

Martin Hošek se dal na marketing až později. Předtím, než se mu věnoval na zahraničních vysokých školách ve Spojených státech a v Kanadě, totiž vystudoval filmovou a televizní produkci na FAMU. Říká: „Marketing není o tom, že chodíte do školy. Buď si všechno musíte odžít a naučíte se to, nebo se to nenaučíte nikdy, a pak jste holt špatný marketér.“

Jaká byla cesta Martina do marketingu bankovního sektoru? Nejen to se dozvíte v tomto dílu podcastu Business Leaders. Dan Tržil se známým českým marketingovým specialistou probere například to, jak se dostal k budování úplně nové „banky, kterou můžete mít rádi“. „Nevěděli jsme, že bude zelená, ani že se bude jmenovat Air Bank,“ vypráví Martin, který dnes vede marketing J&T Banky. Je pravda, co se říká, tedy že 60 % byznysu v Česku vzniklo prostřednictvím aktivit s touto bankou spojených? A jaká je strategie budování outdoor kampaně, která se stala tahounem celého brandu J&T Banky?

„Důležitější než aplikovat všechny možné marketingové nástroje je dostat onu jedinou a zcela unikátní zprávu ke svému zákazníkovi,“ radí Hošek. Posluchačům také vysvětlí, zda dává smysl věnovat čas brandovým aktivitám, ačkoli je nikdy přesně nemůžeme změřit a jak správně vytěžit potenciál LinkedInu. Je podle něj lepší soustředit se na dlouhodobost brandu, nebo se z něj snažit co nejvíce vyždímat jednorázově? A jak se dobře rozhodnout pro investici, vedoucí k popularizaci brandu?

Zajímají vás témata, o kterých Martin hovořil? Přijďte si poslechnout speciální přednášku, se kterou vystoupí na největší obchodní konferenci v ČR a SR Tajemství obchodu. Marketingový expert bude mluvit především o fenoménu LinkedIn. Jak z něj coby firma vytěžit co nejvíce?