Co obnáší provoz a správa e-shopu? Podívejte se, na co je dobré se zaměřit.

Víte, co všechno obnáší provoz vlastního e-shopu? Pokud to s online podnikáním myslíte vážně, není správa internetového obchodu v dnešní době nic jednoduchého. Podívejte se, co vše vás čeká a na co si dávat pozor, aby byl váš internetový obchod skutečně úspěšný.

Produkty

První věc, které byste se v rámci provozu e-shopu měli věnovat, je vytvoření atraktivních produktů a jejich cen. Při vytváření těchto produktů máte dvě možnosti. V případě, že jste menší e-shop a máte na to dostatek času, můžete produkty vkládat ručně. Efektivnější a rychlejsí je ale určitě vkládání produktů Importem. Toto vkládání produktů může být jednorázové, ale i na pravidlené bázi.

Co vše vyplňujete při tvorbě produktů a co je zdaleka nejdůležitější?

  • Název 
  • Popis 
  • Obrázek / fotografie
  • Cena
  • Stav zásob a dostupnost
  • Kategorie
  • Parametry
  • Štítky
  • SEO parametry
  • další

Správný název a popis produktu prodává. Stejně tak potřebuje zákazník vidět, jak produkt vypadá v reálu a kolik za něj zaplatí. Také musíte zřetelně dát najevo, kolik kusů máte skladem. Produkt musíte mít také zařazen do správné kategorie. Aby se k němu zákazníci snadno dostali, mějte dobře ošetřené i parametry produktů. Štítky mohou nalákat zákazníky na akce, slevy, novinky apod. 

Doprava 

Doprava a s ní související platba jsou faktory zásadně ovlivňující konverzní poměr. Jedním ze způsobu doručení je osobní převzetí.  Další možností je využít služby dopravce. V rámci provozu e-shopu si musíte nasmlouvat dopravce. Pochopitelně čím více dopravců nabídnete, tím lépe. Vliv má i cena dopravy. Když zákazníkovi nebude sedět ani jeden způsob dopravy, nebo bude poštovné drahé, nákup nedokončí a zůstane vám po něm jen opuštěný košík. 

Nabízet můžete přes dopravce i doručení na adresu nebo na pobočku:

  • Uloženka
  • Zásilkovna
  • Česká pošta – balík na poštu, na balíkovnu,
  • PPL Parcel Shop
  • a další

U doručení na pobočku je cena poštovného většinou nižší. Zároveň je jednodušší si zásilku vyzvednout. 

Dopravu pak můžete omezit podle hmotnosti zásilky, země doručení apod. Určitě se vyplácí od určité částky nákupu v košíku dát dopravu zdarma.

S dopravou úzce souvisí možnosti platby. I nevyhovující způsoby platby mohou zákazníky odradit od dokončení nákupu. Jaké tedy jsou možnosti plateb?

  • Hotově 
  • Na dobírku 
  • Bankovním převodem
  • Online platba kartou 

Nejlepší je pochopitelně nabízet všechny možnosti. Při osobním předání bude zákazník platit buďto hotově, nebo kartou. Je tak výhodou mít při osobním převzetí k dispozici také platební terminál. Stejně tak může zákazník i při dopravě na dobírku platit hotově a kartou. U bankovního převodu musíte zákazníkům poslat email, ve kterém budou zřetelně uvedené platební údaje. Pro online platbu kartou musíte mít poskytovatele platební brány

Rozšířené jsou také splátkové metody (Cetelem, Home Credit, Essox, Cofidis) či opožděné platby (Twisto apod.).

Objednávky a administrativa 

Dalším krokem při provozu a správě e-shopu je zpracování objednávky a s ní spojené administrativy.

Co vše je potřeba řešit?

  • Zpracování objednávky a vyskladnění zboží
  • Balení objednávky
  • Tisk štítků zásilek
  • Objednávka svozu a expedice

Marketing

Marketing e-shopu je další klíčovou věcí, kterou v rámci provozu a správy e-shopu nesmíte přehlížet. Naopak, je potřeba se marketingu věnovat průběžně a dlouhodobě. U všech stránek si dávejte pozor na správně vyplněné SEO parametry.  Dalšími faktory jsou např. landing pages (dopadové stránky), pravidelné články v blogu navazující na analýzu klíčových slov apod. Co všechno řešit v rámci marketingu e-shopu se dozvíte v článku „Marketing e-shopu – SEO faktory“.

Závěrem

Shrnuli jsme pro vás základní činnosti pro úspěšný provoz a správu e-shopu. Jak jsme si řekli už na začátku, pokud to člověk s online podnikáním myslí vážně, není provoz e-shopu vůbec hračka. Čím více rostete, nabíráte nové zákazníky a zvyšujete tržby, tím více práce s provozem e-shopu vás čeká. Držíme palce!

Článek pro vás připravili specialisté na tvorbu a pronájem e-shopuUPgates. Podrobnější informace o provozu a správě e-shopu se dočtete zde

Toto je komerční sdělení, portál www.businessleaders.cz není jeho autorem a žádným způsobem neručí za jeho obsah”