S Petrem Benešem o podnikatelských vzestupech a pádech

Kde poslouchat náš podcast?

Spotify
iTunes

Svůj život nastavil už ve 14 letech na “hypertempo” a toho se vytrvale drží i dnes. Petr Beneš začal aktivně obchodovat ještě v době, kdy ani neměl občanský průkaz. Obchodoval po telefonu, prodával knihy a netají se tím, že pracoval načerno. Po škole běžel do práce, k telefonu o víkendu neměl problém pracovat i dvanáct hodin. Už od mládí byl Petr zaměřený na čísla, už jako mladý obchodník chtěl být vždy mezi nejlepšími. Podnikat začal v devatenácti letech, kdy založil svou první společnost Hypercomp. Tato společnost po roce zkrachovala. To ovšem Petra neodradilo a vzápětí rozjel se svým kolegou projekt Hyperinzerce, který se stal základním kamenem mediální skupiny HyperMedia.  

 V roce 2016 dosáhla “Hyper” skupina  Petra Beneše obratu 114 milionu korun a zaměstnávala okolo stovky zaměstnanců. Do jejich portfolia patřily projekty jako  Hyperinzerce, Hyperreality, Hyperslevy nebo také Hyperodvoz, u kterého ovšem Petr narazil a v roce 2018 přišel zásadní zvrat v Petrově podnikatelské éře. 

Všichni podnikatelé počítali rekordní zisky a obraty, ale HyperMedia se dostala do ztráty a finančních problémů. Jak se to stane? Může skutečně jedno špatné rozhodnutí zničit léta vytrvalé práce? Petr od svých 14 let sbíral převážně jen úspěchy, jak řešil tuto nepříjemnou situaci? Co ho naučila tato podnikatelská krize? Co se stalo s jeho “Hyper” skupinou dnes? Proč odešel z vedení společností a přestoupil z role podnikatele do role manažerské? Jaké to je, po téměř 17 letech podnikání vést a budovat firmu, která není jeho? Dokázal si Petr udržet „hypertempo“ i v zaměstnaneckém poměru? Do jakého oboru se vrhl? A dokáže i zde znovu sbírat úspěchy? Nejen o podnikatelských vzestupech a pádech se rozpovídal Petr Beneš pro náš podast Myšlením na vrchol.

© Lukáš Eder