Jak zpracovávat podcasty a získat z nich co nejvíc

Kde poslouchat náš podcast?

Spotify
iTunes

Předchozí epizoda byla trošku speciální, vystřihl jsem pro vás přednášku Romana Hassmanna z naší konference Tajemství obchodu, s níž vystoupil na jejím prvním ročníku v roce 2018. Konferenci jsme plánovali i letos a vy, kdo mě posloucháte pravidelně, to moc dobře víte, protože jsem o ní mluvil už několikrát, zval jsem vás na ni a zcela upřímně se tam strašně moc těšil. Bohužel, jak to tak bývá, když se člověk na něco opravdu moc těší, většinou to z nějaké důvodu nevyjde. Když jsme na jaře letošního roku konferenci přesouvali na říjen, tak mě to mrzelo a říkal jsem si: „Nevadí. V říjnu už to bude v pohodě, bacil odletí a vše půjde jako po másle…“ Dnes už vím, jak naivní jsem byl. 

Kdo ale mohl v dubnu tušit, že ani v říjnu nebude situace pro konání akcí takto velkého formátu přívětivá? Vedli jsme jak s Petrem Casanovou, tak i s dalšími kolegy v našem týmu dlouhou diskuzi, jestli přece jen tu akci neuspořádat i za tu cenu, že bychom museli být všichni v rouškách. Shodli jsme se ale, že strávit celý den v roušce v jednom uzavřeném prostoru je prostě hloupost. Navíc Tajemství obchodu v letošním roce nemělo být jen o přednáškách a naslouchání. Chtěli jsme, abyste si jako podnikatelé a obchodníci odnesli z toho dne co možná nejvíc. Proto jsme zařadili do programu workshopy, abyste si mohli získané informace odzkoušet a naučit se je aplikovat do svého businessu. Proto jsme pozvali na konferenci 25 certifikovaných koučů, aby se vám mohli celý den věnovat, abyste si mohli vyzkoušet koučování, aby vám někdo nastavil zrcadlo a vy jste se dokázali posunout dál. Stejně tak jsme pozvali na konferenci mentory, kteří by vám face to face předali zpětnou vazbu na vaše dotazy, příběhy, nápady. Dalším z bodů pak měl být samozřejmě celodenní networking a výměna kontaktů – jedna z nejzásadnějších potřeb každého obchodníka a podnikatele. No a uznejte sami, dokážete si tohle vše představit absolvovat v roušce? Já tedy ne. 

Proto jsme se rozhodli akci ještě jednou přesunout, a věřte, že tentokrát mě to nemrzí, ale opravdu doslova štve. Nicméně, co se dá dělat, jsou věci, které neovlivníme, a pokud se někdo z vás chystal na konferenci, těšil se na ni a nějakým způsobem jsme mu tímhle naším rozhodnutím do toho „hodili vidle“, přijměte, prosím nejen ode mne, ale i celého našeho týmu okolo Petra Casanovy omluvu. Snad to do třetice klapne a uvidíme se v dubnu 2021.

Nicméně, abych vám alespoň nějakým způsobem vykompenzoval tu příležitost zapracovat na sobě a získat nějaké nové informace, rozhodl jsem se pro vás postupně zpracovávat do podcastů přednášky z minulých ročníků a pokusit se potkat ještě v tomto roce se všemi řečníky u nás ve studiu a udělat s nimi rozhovor na téma, které měli připravené na konferenci.

I proto byla předchozí epizoda věnována přednášce Romana Hassmanna z konference Tajemství obchodu v roce 2018. A mě by opravdu moc zajímalo, jaké informace jste si z jeho přednášky zapamatovali a zda byla pro vás přínosem. 

Chápu, že většina z vás poslouchá podcasty při nějaké rutinní činnosti – v autě, v posilovně, na procházce se psem a podobně. Alespoň já to tak dělám. Vnímám to vlastně jako efektivní využití času, kdy se můžu vzdělávat i ve chvíli, kdy nemůžu třeba zrovna číst. Mám ale sám občas problém v tom, že v nějakém podcastu slyším zajímavou myšlenku nebo informaci, kterou bych chtěl proměnit v nějakou dovednost. Když je v podcastu taková myšlenka třeba jen jedna nebo dvě, tak je to docela v pohodě, dá se s tím pracovat. V některých podcastech je ale těchto myšlenek strašně moc, a potom už nejsem schopen si je zapamatovat. Potom se k takovým podcastům vrátím a dělám si zápisky, poslouchám to znova, ale tentokrát už se soustředím jenom na to a zapisuju si zajímavé informace. Napadlo mě, že jedním z takových podcastů by mohla být právě i přednáška Romana Hassmanna. 

Roman je aktivní hlavně v přímém obchodu, v multilevelu, síťovém marketingu. Já rozumím tomu, že v dnešní době pořád spousta lidí kouká na MLM skrz prsty. Rozumím těm důvodům. Podle mě je to ale pořád legitimní, a hlavně efektivní způsob prodeje a podnikání. A i když sám v MLM nepodnikám, tak opravdu obdivuji každého, kdo v něm uspěje a vybuduje si karieru. Za mě je to totiž jednoznačně jedno z nejdrsnějších obchodních prostředí a myslím si, že je úplně jedno, jestli obchodujete s filtry na vodu, kosmetikou, nebo prodáváte pojistky. Důležité je, abyste rozuměli produktu a chtěli pomáhat lidem řešit jejich problémy. Ostatně, stejně jako v jakémkoli jiném podnikání. 

Takže ať už jste příznivci MLM, nebo ne, ať už jste B2B obchodníci, nebo podnikáte v jakémkoli oboru, tak věřím že když se dokážete oprostit od jakýchkoli předsudků, takže si můžete z přednášky Romana Hassmanna odnést něco pro svůj osobní růst a úspěch.

Roman Hassmann ve své přednášce vyzýval, abychom si zapsali a zapamatovali alespoň jednu myšlenku a tou je: „Mozek se učí sám.“

 Já jsem si ale toho odnesl mnohem víc, už na konferenci mě Roman inspiroval, abych si koupil knihu Naučený optimismus, o které tam mluví. Líbilo se mi ale také, jak Roman mluvil o vzdělávání a tom, jak je důležité zvládat odmítnutí. Současně jsem ocenil, jak na přednášce vysvětlil systém, podle kterého se učíme a podle kterého pracuje naše mysl. Všechno to totiž spolu souvisí, a pokud si dokážu tyto souvislosti uvědomovat, dokážu i mnohem snáze zvládat odmítnutí. 

Teď ale není důležité, co jsem si odnesl já, mě zajímá, co jste si odnesli vy, co se vám líbilo na přednášce Martina Hassmanna, i co se vám třeba nelíbilo. Tak jestli máte chuť se o to podělit, můžete mi to klidně napsat. Vedle toho, že tím můžete třeba mě nebo někoho dalšího inspirovat, tím můžete pomoci sami sobě. Když si totiž dáte práci s tím, že sepíšete své dojmy a pocity z přednášky, budete nad nimi i více přemýšlet, zafixujete si lépe získané informace do své mysli a mnohem pravděpodobněji je dokážete přetvořit v dovednosti. Takže máte hned dva důvody, proč si sednout a něco napsat. Co máte na práci třeba dneska večer? Uděláte si pro sebe, pro mě, a tím vlastně i pro další posluchače trochu času? Jsem na to zvědavý a těším se na reakce. Předem díky za ně a pro dnešek už mějte krásný a úspěšný den.

© Lukáš Eder